معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا؛

" ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا" در فضای مجازی ممنوع است

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۰:۳۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۹۸۷۵
 ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی ممنوع است
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد : هرگونه تبلیغات در خصوص ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی جرم محسوب می شود وبا مجرمان برخورد قانونی خواهد شد. .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ " رامین پاشایی " در گفت و گویی ضمن تاکید بر این که تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر " ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا "و دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان جرم محسوب می شود ، اظهار داشت : پلیس فتا در رصد های روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهی ها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد .

وی تصریح کرد : تنها مرجع قانونی واگذاری دارو به خصوص واکسن های آنفلوآنزا صرفا با نظارت وزارت بهداشت، در مراکز و داروخانه های مجاز صورت می گیرد و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر فروش این اقلام دارویی ممنوع است .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود : با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا با عنوان " تبلیغات و فروش دارو و واکسن تحت عناوین مختلف " به خصوص در ماه های اخیر ، که شیوع کرونا ویروس در کشور شتاب بیش تری پیدا کرده ؛ مشخص شده اکثر این اقدامات صرفا پوششی در جهت کلاهبرداری از متقاضیان است .

این مقام مسئول در خصوص شگرد کلاهبرداران گفت : این افراد با دریافت مبالغ مختلف در اکثر موارد، دارویی به متقاضیان تحویل نمی دهند و یا با واگذاری واکسن و داروهای تقلبی و در برخی موارد تاریخ مصرف گذشته ،ضمن کلاهبرداری از هموطنان ، سلامت جسمی آنان را نیز به مخاطره می اندازند .

سرهنگ " پاشایی " خبر داد : پلیس فتا در اقدامات پیش دستانه ، به منظور برقراری امنیت در این فضا ، ضمن رصد هر گونه تبلیغات و فروش دارو و اقلام مربوطه ، با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : اجرای این طرح عملیاتی به کلیه رده های انتظامی و شهرستان های پلیس فتا ابلاغ شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز در خصوص پاک سازی و دستگیری متهمان حوزه تبلیغ و فروش دارو و به خصوص واکسن های کرونا ویروس و آنفلوآنزا به دست آمده است .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست به هیچ عنوان به تبلیغات افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا توجه نکنند و کلیه نیازهای دارویی خود را صرفا از مراکز مجاز و داروخانه های سطح شهر تهیه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و تبلیغات در این خصوص ، موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس WWW.cyberpolice.ir  اطلاع دهند.

 

نظر شما