ساداتی؛

میراث فرهنگی، غار موزه وزیری را حمایت کند

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۹:۵۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۵۸۱۳
میراث فرهنگی، غار موزه وزیری را حمایت کند
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: غار موزه وزیری در لواسان، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان به شمار می‌آید که بایستی مورد حمایت بیش از پیش میراث فرهنگی قرار بگیرد و این دستگاه متولی برای معرفی جامع و اطلاع‌رسانی این ظرفیت برای مردم برنامه‌ریزی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید مهدی ساداتی در حاشیه بازدید از این غار موزه بیان داشت: توسعه این شهرستان در گرو صنعت گردشگری و جذب گردشگر است که این ظرفیت می‌تواند عاملی موثر در راستای تحقق این هدف باشد.

وی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری به صورت جامع و گسترده باید در اولویت دستور کار میراث فرهنگی شهرستان قرار بگیرد.

نخستین غار موزه خصوصی ایران با عنوان «وزیری» در لواسان از توابع شهرستان شمیرانات در شمال پایتخت واقع شده که در آن دست‌سازه‌های دکتر ناصر هوشمند وزیری، از مجسمه سازان برجسته کشورمان، برای بازدید عموم به نمایش درآمده است؛ فعالیت این موزه سال ۸۴ آغاز شد و مدام در حال تکمیل و توسعه است.

علاقه‌مندان برای گذراندن یک روز متفاوت و هیجان انگیز در دل طبیعت می‌توانند به سمت لواسان (۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران) حرکت کنند و از ورودی کند علیا و سفلی خود را به غار موزه وزیری برسانند یا برای هماهنگی با شماره تماس ۲۶۵۵۶۶۰۴ ارتباط بگیرند.

براساس این گزارش، ناصر هوشمند وزیری، هنرمند و پیشکسوت مجسمه‌سازی ایران متولد ۱۳۲۵ همدان، در رشته هنرهای تجسمی تحصیل کرده بود؛ از جمله آثار استاد وزیری نظیر سنگتراشی، مجسمه‌سازی، طبیعت سازی و … در پارک جمشیدیه تهران، رختشوخانه زنجان، قلعه فلک الافلاک لرستان، پارک‌های پردیسان، همدان، جانبازان و … قابل مشاهده است.

پیکر این هنرمند، تیرماه سال گذشته در آرامستان تپه‌ سرخه لواسان به خاک سپرده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز