انهدام باند کلاهبرداری فروش خودروهای معیوب در سایت دیوار

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۱:۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۸۱
انهدام باند کلاهبرداری فروش خودروهای معیوب در سایت دیوار
اعضای باند حرفه ای کلاهبرداری که از طریق فروش خودروهای معیوب در سایت دیوار از 114 نفر از شهروندان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سردار "محسن خانچرلی" اظهار داشت: در پی شکایت افرادی مبنی بر این که به روش خرید خودرو از طریق سایت دیوار از آنها، کلاهبرداری شده، مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد افرادی از طریق آگهی کردن در سایت دیوار، اقدام به فروش خودروهای معیوب به شهروندان می کردند، بدین گونه که ابتدا یک دستگاه خودروی سالم را به خریدار معرفی کرده و سپس با هماهنگی دفترخانه اسناد رسمی، اقدام به تنظیم اسناد انتقال مالکیت خودروی معیوب و مورد دار می کردند.

سردار خانچرلی افزود: اعضای این باند، خودروی سالم و معیوب را از قبل در حوالی دفترخانه پارک کرده و پس از دریافت کامل مبلغ مورد معامله با تحویل سوییچ خودرو به خریدار، به بهانه ای از دفترخانه خارج و متواری می شدند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با تشکیل تیم عملیاتی و فعالیت های اطلاعاتی گسترده، محل فعالیت اعضاء این باند حرفه ای کلاهبرداری در باغستان شهریار شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، 5 متهم در عملیاتی ویژه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

وی افزود: متهمان در بازجویی های تخصصی پلیس به انجام کلاهبرداری با همدستی 2 متهم دیگر که سرکرده های اصلی باند بودند، اعتراف کردند و در جریان عملیاتی دیگر، سرکرده های اصلی این باند حرفه ای که قصد خروج از کشور را داشتند با سرعت عمل ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به تشکیل 114 فقره پرونده کلاهبرداری به این شیوه در پلیس آگاهی استان افزود: متهمان دستگیر شده با انجام تحقیقات فنی و مواجهه با مدارک و مستندات موجود ضمن پذیرش بزه انتسابی و اعتراف به کلاهبرداری مبلغ 20 میلیارد ریال، پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز