تمرین‌های مداوم باعث پیشرفت خواهد شد/ هنرمندان امروز به چند رشته علاقمندند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۳:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۴۵۵۱
تمرین‌های مداوم باعث پیشرفت خواهد شد/ هنرمندان امروز به چند رشته علاقمندند
یک هنرمند معاصر گفت: اغلب هنرمندان امروزی به چند رشته علاقه دارند و همیشه سعی کرده‌اند همزمان دو یا چند هنر را به صورت حرفه ای انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ آیدا رزاق زاده یکی از این افرادی است که همزمان هنرهای سینما، تئاتر و نقاشی را انجام می دهد، او در گفت و گویی با برنا  درخصوص خود گفت: من از سال دوم دانشگاهم روی اوردم به هنر و متوجه شدم که به هنر بیشتر از رشته دانشگاهی ام علاقمندم، حوالی سال ۸۹ نقاشی را شروع کردم و بعد از تموم شدن دانشگاه که متاسفانه به دلیل عدم حضورم در کلاسها دیر تموم شد سال ۹۳ وارد گویندگی در رادیو و در نهایت بازیگری شدم.

وی درخصوص سبک هنرنقاشی خود بیان داشت: ابتدا از سبک رئالیست شروع کردم در واقع به اعتقادم من هر نقاشی، برای رسیدن به سبک ایده آلش ابتدا باید رئالیست خوبی باشد!

اما؛ درحال حاضر بیشتر سورئال کار میکنم چرا که با این سبک بهتر میتوانم عقایدم را روی بوم بیاورم!

این بازیگر تئاتر ادامه داد: نمایشگاه گروهی زیادی داشتم در موزه ی هنرهای معاصر فلسطین، نگارخانه سرو، نگارخانه خاوران، گالری ایده و... اما در حال حاضر دارم برای نمایشگاهی انفرادی اماده می شوم با یک موضوع جنجالی حول محور زنان و عقاید من که ممکنه برای خیلی ها جذاب نباشد،  البته دو سه روزی از اخرین نمایشگاه  گروهی من با نام ارجاسب می‌گذره که یکی از اثار مجموعه ام همراه اثار بزرگان و پیشکسوتان این هنر در گالری ایده به نمایش گذاشته شد.

رزاق زاده افزود: از کشورهای مختلف پیشنهادهایی برای نمایش وفروش اثارم در گالری هایشان دریافت کردم اما ترجیحم این بود که همراه آثارم بروم ،درنتیجه در  این شرایط کرونایی و مسیرهای مستدود   شاید  اثارم رو به تنهایی فرستادم!

وی تاکید کرد: حاضر بودن کلمه ی درستی برای این هنر نیست، به دلیل آنکه نقاشی جزوی ازوجودمن شده من هر زمانی که سر فیلمبرداری و تمرین تئاتری نباشم نقاشی می‌کنم،در اکثر مواقع روزی ۱۲ ساعت لذتبخشی رو کنار اثرم سپری میکنم.

این نقاش درخصوص نحوه ورود خود به سینما گفت: به تشویق دوستان خوبی که داشتم  سراغ کلاسهای گویندگی رفتم و یکی از استاتید من را به رادیو  بردند و فعالیت کوتاهی در این حیطه داشتم و دوباره به تشویق رادیویی ها سر ازکلاس بازیگری خانم نصیرپور دراوردم و دقیقا آنجا بود که فهمیدم استعداد خوبی در این زمینه دارم و عاشق این حرفه شدم و البته با اساتید زیادی کار کردم تا بتونم پیشرفت خوبی داشته باشم، حتی جداگانه روی صدا و  بدن و...  کار کردم و این تمرینات همچنان ادامه دارند، درسی که از این اساتید گرفتم، تمرین های مداوم روزانست که باعث پیشرفت بیشتر خواهد شد.

این بازیگر درخصوص فعالیت های خود بیان کرد: در زمینه ی بازیگری هنوز اول کارم و تمام فیلم هایی که بازی کردم سکانس های کوتاهی بودند به غیر از اخرین فیلم تلوزیونی به اسم "یک روز تعطیل بهاری" که نقش مکمل داشتم و از نظر من پیشرفت کارم باعث شده تا پیشنهادهای کاریی خوبی داشته باشم اما؛ به عنوان اولین فیلمی که جلوی دوربین رفتم با وجود اینکه سکانس من بدلیل زمان طولانی فیلم حذف شد " فیلم سینمایی سال دوم دانشکده ی من" به کارگردانی اقای صدرعاملی بود. یک سکانسی پر اشک و اشکی که اولین اشک زندگی من بود تا آن زمان هیچوقت دربرابرمسائلم گریه نمیکردم، اما آن روز اقای بهمنش فیلمبردار گفتند که باید گریه کنی و من ۱۱ برداشت دو ساعت گریه کردم،و در نهایت هیچوقت اون جمله ی اقای صدرعاملی رو فراموش نمیکنم: اینو از کجا پیدا کردید،  به نظر بازی من را دوست داشتند

البته تجربه ی من در سریال لحظه ی گرگ و میش اقای همایون اسعدیان هم خیلی جالب بود!

رزاق زاده در نهایت گفت: همیشه تجربه های اول  مهیج و پر استرسند! و این تجربه های اول مقابل دوربین من را به این حرفه وابسته تر کرد. این حرفه کمک میکند در جایگاه های دیگر و با عقاید و خانواده و پیشینه ای متفاوت زندگی را تجربه کنم نمیتوانم بگم که چه میزان عاشق  بازیگری ام و چه تاثیر عمیقی در روح و روان و نقاشی هایم گذاشته است.

 

777777777777777777777

21

231222

23

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز