از تولید ابرخازن نانویی تا ژلهای ضد عفونی و مبارزه با کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۰:۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۶۹۹۳
از تولید ابرخازن نانویی تا ژلهای ضد عفونی و مبارزه با کرونا
رِئیس باشگاه پژوهشگران شهر قدس در بازدید معاونت فرهنگی استان به اهمیت فعالیتهای پژوهشی و فرهنگی برون مرزی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ بازدید معاون فرهنگی استان و هیات همراه از دفتر باشگاه پژوهشگران و نخبگان شهر قدس به منظور رصد برنامه های باشگاه و همچنین ارزیابی امور فرهنگی صورت پذیرفت. در این بازدید دکتر اقراریان، معاونت فرهنگی دانشگاه، دکتر عبداله قاسمی پیربلوطی، سرپرست واحد، دکتر علیرضا مظلوم رهنی، معاونت فرهنگی دانشجویی واحد به همراه جمعی از مدیران و معاونین استانی و واحد حضور داشتند.

خلج گفت : باشگاه پژوهشگران وان و نخبگان به منزله روح دانشگاه می باشد و فضایی صمیمی و با حداقل بروکراسی اداری می باشد که به دانشجویان این امکان را می دهد در محیطی آرام و مناسب با استفاده از بسترهای باشگاه و دانشگاه به فعالیتهای گروهی در قالب انجمن و فعالیتهای انفرادی بپردازند. در سال 99 سیاست گزاری و تلاشمان بر این هست که دانشجویان برناهم ریزی برای فعالیت در حوزه بین الملل در قالب پروژه های تحقیقاتی داشته باشند و زمینه پژوهشها و طرحها فقط محدود به مرزهای استانی و ملی نشود.

رئیس باشگاه پژوهشگران  دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: به عنوان مثالی از فعالیتها که علاوه بر نیاز ملی جزو دغدغه روز جهان می باشد می توان به طرحهای پژوهشی و پژوهشهای میدانی اخیر برخی از اعضای نخبه و پژوهشگر باشگاه اشاره کرد که از تازه‌ترین تلاش ها در حوزه پزشکی و سلامت در حوزه تشخیص و درمان  کووید 19 می باشد. هدف ما گرد هم آوردن دانشجویان و ایجاد فضای رقابتی سالم و همچنین کمک گرفتن از پتانسیل های علمی اساتید داوطلب و هدایت دانشجویان توسط آنان می باشد. رویکرد اصلی تقویت روحیه کار تیمی و تشکیل تیم های مختلف بر حسب رشته تخصصی می باشد که معمولا در قالب انجمن های دانشجویی رسمیت می یابد.

زهرا خلج درباره مزایا و فعالیت کارگروه هو انجمنهای اعضای باشگاه اظهار کرد: ما با شناسایی استعدادها ی دانشجویی و حمایت در زمینه های طرح ها ، مقالات و پروژه های تحقیقاتی ، مشاوره های رایگان ، سمینارها و کارگاههای تخصصی و همچنین تشکیل تیم های تخصصی  رشته های مختلف، سعی در شناسایی و جذب استعدادها و سپس حمایت و هدایت آنها داریم.

وی افزود: از دستاوردهای جدید اعضای این باشگاه می توان به پروژه های ذیل اشاره کرد که در حوزه انرژی و فناوری نانو طراحی و ساخت ابرخازن، تولید نانو مواد دوست دار طبیعت،  تولید نانو سنسورهای گرافنی و در حوزه محیط زیست ساخت نمونه های آزمایشی امها زباله و تفکیک زباله، در حوزه معماری و شهرسازی طراحی المان های شهری با رویکرد معماری پایدار و با الگوبرداری از طبیعت، در حوزه گیاهان دارویی به تولید مواد ضد عفونی کننده به منظور پیشگیری از کووید 19 و در حوزه تشخیص کرونا به پروژه سگ های کرونا یاب که  یکی از تازه‌ترین تلاش های اعضای باشگاه پژوهشگران است اشاره نمود.

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس افزود: در این واحد دانشگاهی اعضای باشگاه پژوهشگران  یکی از بهترین و فعالترین دانشجویان در رشته های مختلف این دانشگاه هستند. آموزش و هدایت دانشجویان در این باشگاه  بر پایه استعدادهای ذاتی و توانمندی های بالقوه آنان است وصرفا معدل یا مقطع تحصیلی در انتخاب و هدایت دانشجو تاثیری ندارد. بلکه به تمامی علاقمندان فضای کافی برای شناسایی استعدادهایشان و تلاش برای ارتقا دانش فردی داده می شود که مسلما منجر به تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس آنان می گردد. که این امر علاوه بر رشد علمی فرد می تواند در آینده شغلی آنان تاثیر روانی مثبت داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس  با اشاره به امکانات آزمایشگاهی و عملی  این واحد دانشگاهی گفت:  این دانشگاه به ‌لحاظ فضا و تجهیزات مناسب آزمایشگاهی مرتبط، تولید محصولات ضد عفونی ولوازم پیشگیری کننده از کووید 19، بین واحد‌های دانشگاهی استان تهران موقعیت منحصربه‌فردی داشته و با دارابودن استادان با‌تجربه، جزء دانشگاه‌های موفق می باشد. رسالت ما شناسایی و جذب استعدادهاست و ما یک بخش حمایتی هستیم که شیوه کار معاونت پژوهشی را با حذف بروکراسی اداری  و ارائه خدمات با محوریت دانشجویان انجام می دهیم. در تمام این گرید ها میزان تسهیلات مالی به اعضای باشگاه بلا عوض و بسته به درجه عضویت آنها میزان آن متفاوت هست. باشگاه در کل یک فضای جهادی است که اساتیدی بسیاری نیز اینجا بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای حصول نتیجه علمی و خروجی بهتر در راستای هدایت دانشجویان فعالیت می نمایند.

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان شهر قدس در حال حاضر بزرگترین باشگاه از لحاظ تعداد اعضا و سرانه فضای در اختیار و تنوع فعالیتهای پژوهشی در کل کشور می باشد.  همچنین اولین باشگاه در کل کشور در زمینه راه اندازی خط تولید صنعتی و بکار گیری اعضا در آن می باشد. تعداد عضو در حال حاضر حدود 700 نفر عضو بوده اعضای فعال باشگاه دارای امتیازاتی مانند تخفیف شهریه دانشجویی و پذیرش بدون آزمون نیز هستند.

وی در مورد آینده شغلی و بازار کار اعضای فعال باشگاه پژوهشگران اظهار کرد: باشگاه گریدهای متفاوتی دارد یک گرید برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی با توجه به معدل که اگر بالای 17 باشد تسهیلات متفاوتی دارد ویک گرید برای اعضای تحصیلات تکمیلی ، شامل استعداد برتر، استعداد درخشان یا نخبه و اعضای افتخاری که اعضای صنعتگر ما هستند. فارغ‌التحصیلان عضو باشگاه  در‌صورت دارا بودن مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند برای ورود به اشتغال های مختلف و مورد نیاز جامعه اقدام کنند و در مراکز تحقیقاتی و سایر مراکز تحقیقاتی، وزارت بهداشت،سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌ها یا کارخانه‌های تولید کننده انواع وسایل، تجهیزات و وارائه استاندارد دستگاه‌های پزشکی وغیر پزشکی فعالیت کنند.

همچنین در حوزه امور فرهنگی و خیریه نیز کارگروههای متفاوتی وجود دارد و دانشجویان از کلیه رشته ها علاقمندی بسیاری در فعالیت در این حوزه ها دارند. برگزاری نمایشگاههایی به نفع ایتام، شرکت در طرحهای تفکیک زباله از مبدا و ایجاد خاکچالهای دفن زباله غذایی در زمین های بلااستفاده دانشگاه، برگزاری دوره های رایگان آموزش دروس مدارس ویژه مناطق محروم، رنگ کردن دیوار های خیریه ها توسط دانشجویان معماری، مشارکت در جمع آوری و آماده سازی پک های مواد غذایی برای مناطق محروم و...  تنها گوشه ای از اقدامات داوطلبانه اعضای باشگاه پژوهشگران این واحد می باشد.

در پایان تابلو ارزشمند مقام معظم رهبری اثر سیاه قلم که توسط عضو هنرمند باشگاه پژوهشگران جوان خانم نگار خرمی به قالب تصویر در آمده بود به دانشگاه اهدا گردید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز