رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

جایگاه اجتماعی و سیاسی شهرستان اسلامشهر ارتقاء خواهد یافت

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۳:۴۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۹۴۸۹
جایگاه اجتماعی و سیاسی شهرستان اسلامشهر ارتقاء خواهد یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: شهرستان اسلامشهر با توجه به شرایط و موقعیت سرزمینی و جایگاه اجتماعی و سیاسی آن نسبت به آنچه که است باید ارتقاء یابد و در این زمینه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقداماتی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود شفیعی در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر در سالن همایش‌ فرمانداری، اظهار داشت: رشد و توسعه استان تهران در عرصه‌های مختلف، نقش اساسی و بی‌بدیلی در رشد و توسعه کشور داشته و باید به تهران فراتر از یک استان نظر داشت.

شفیعی با اشاره به ویژگی‌های شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، تأکید کرد: شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های مختلف دارای پتانسیل‌ها و استعدادهای ویژه و بالقوه‌ای است و با توجه به این ویژگی‌ها،باید مسائل این شهرستان نیز به شکل فرا شهرستانی و استانی و ملی دیده شود.

وی نخستین دغدغه در توسعه و رشد شهرستان‌ها، را بازنگری در نظامات مدیریتی در سطح شهرستان‌ها دانسته و گفت: چالش مشکلات اعتباری، برنامه‌ریزی، عدم هماهنگی بین بخشی، به هم ریختگی‌های بین دستگاهی، نظامات تعریف شده، ظرفیت‌ها و مشکلات استان تهران، راهبری مسائل شهرستان‌ها و غیره از جمله بحث‌هایی است که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی اساسی انجام گیرد که در این زمینه کار پژوهشی و کارشناسی در بخش اداری اجرایی و مدیریتی در حال انجام است که به زودی با جمع‌بندی نتایج حاصله واقدامات لازم شاهد تحولاتی خواهیم بود.

شفیعی از تخصیص  اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی و افزایش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه شهرستان اسلامشهر خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت‌های قانونی در جابه‌جایی فصول اعتبارات اجازه تعریف پروژه جدید هم وجود ندارد؛ اولویت ما شهرستان‌هایی است که پروژه فعال و رو به اتمام دارند که اعتبارات لازمه اختصاص یابد و ضمن تکمیل پروژه مانع از صرفه‌جویی از هدر رفت منابع شویم.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبارات مورد نیاز از منابع مختلف و در اختیار پروژه‌ها برای برخی شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات طرح رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) مبلغ ۵۶ میلیارد تومان به بحث تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستانهای اسلامشهر و بهارستان تخصیص داده شده که امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران همچنین از حمایت و پشتیبانی این سازمان از پروژه متروی اسلامشهر و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان خبر داد.

گفتنی است مسعود شفیعی در جلسه ای که با حضور بخشداران، شهرداران و نمایندگان شوراهای اسلامی در دفتر فرماندار اسلامشهر برگزار شد حضور یافت.

وی همچنین به همراه فرماندار اسلامشهر از بخش های مختلف شرکت دومینو بازدید کرد .

نظر شما