علیرضا ناصری‌پور؛

تشدید اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان قدس

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۵:۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹۷
تشدید اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان قدس
سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس از تشدید اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ نشست ستادساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان به ریاست علیرضا ناصری‌پور سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرائی مرتبط درسالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

علیرضا ناصری‌پور سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس با اشاره به عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی مربوطه به منظور مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده حریم شهر، بیان کرد : یکی از رویکرد‌های این ستاد، ارائه راهکار‌های قانونی و انجام اقدامات پیشگیرانه است که بدین منظور دستگاه‌های ذیربط موظفند بررسی‌های لازم را به منظور مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضوابط قانونی را اجرا نمایند.

وی در خصوص تبعات ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرستان، افزود: مهاجرت بی رویه و تراکم جمعیت شهری از جمله عوامل حائز اهمیت در گسترش این موضوع هستند و  ساخت‌وسازغیر مجاز، بدون رعایت ضوابط‌ شهرسازی و اخذ پروانه ساخت‌وساز منجر به تخریب جلوه‌‌ی شهر و مبلمان شهری می‌شود که از تبعات این موضوع است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس پیرامون کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر، ادامه داد: کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر بر عهده شهرداری‌ها می باشد که با استناد به ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها صدور پروانه ساختمانی و نحوه ساخت و ساز و جلوگیری از ساخت و ساز غیر اصولی و تخلفات ساختمانی از وظایف مهم شهرداری‌ها است یا به بیان دیگر جلوگیری از ساخت ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده و حریم شهرها بر عهده شهرداری‌ می باشد.

علیرضا ناصری پور با تاکید بر عدم استفاده از ماده 100 به عنوان محل درآمدی برای شهرداری، اظهار داشت : از نظر حقوقی، تخلف با عنوان ماده ۱۰۰ قابل توجیه نیست، انتظار می‌رود قوانین و مقررات به صورت دقیق از سوی نهادهای مربوطه اجرا گردد چراکه ساخت و سازهای غیر مجاز داخل محدوده شهر امکان کمک رسانی در ایام بحرانی را غیرممکن کرده است.

در نشست ستادساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان ضمن بررسی مصوبات جلسات گذشته مقرر شد صدور هرگونه مجوز و یا پروانه ساخت، تامین، واگذاری خدمات و تاسیسات زیربنایی ماندد آب، برق، گاز و تلفن از طریق دستگاه های ذیربط در اراضی زاراعی و باغی صرفا پس از تایید کمسیسون موضوع تبصره 1 ماده 1 جهاد کشاورزی انجام شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز