حاجی:

نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع صادر شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۱:۰۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۷۹۲۰
نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع صادر شد
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی طبق مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی ایران، صادر و تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ منصور حاجی با اشاره به صدور نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اظهار داشت: در اجرای قانون تابعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، ۱۸هزار و ۳۰۰ نفر از افراد متقاضی این قانون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند که اولین شناسنامه ایرانی در کشور توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صادر و تحویل متقاضی شد.

وی ادامه داد: از تعداد افرادی که در سایت فوق‌الذکر ثبت نام داشته، یکهزار و ۵۱ پرونده برای صدور شناسنامه ایرانی تشکیل و در حال انجام مراحل اجرایی بوده و یکهزار و ۴۰۰ پرونده نیز در دست اقدام است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران تصریح کرد: این اداره کل در راستای تحقق کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخگویی به مراجعین و فرزندان مشمول قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، جهت اجرای دقیق این قانون با تمامی امکانات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

 

نظر شما