وقوع ۱۷۱ مورد حادثه و حریق در قرچک/بیشترین حوادث آتش‌سوزی سطل زباله، ضایعات و نیزار

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۸:۵۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۸۹۶۴
وقوع ۱۷۱ مورد حادثه و حریق در قرچک/بیشترین حوادث آتش‌سوزی سطل زباله، ضایعات و نیزار
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک از وقوع 171 مورد حادثه و حریق طی مهرماه سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ داود مهدیزاده در این خصوص اظهار داشت: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مهرماه سال جاری به 171 مورد حادثه و حریق امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان 77 مورد حوادث آتش‌سوزی را پوشش دادند، افزود: از این میزان بیشترین تعداد آن 50 مورد آتش‌سوزی سطل زباله، ضایعات و نیزار، 16 مورد حریق وسایل نقلیه و مسکونی و 11 مورد حریق کابل، ترانس و تابلو برق، پارک و فضای سبز، کارگاه و کارخانه  و تجاری را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک با بیان اینکه 94 مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان به وقوع پیوسته است، بیان داشت: بیشترین آمار حوادث با 23 مورد مربوط به زنده گیری حیوانات و 71 مورد سقوط در چاه، نشست آب و آبگرفتگی، تصادف وسایل نقلیه، نشت گاز شهری و خودرو، محبوس در آسانسور و منزل، حادثه انگشتر، نشست زمین و گودبرداری و ریزش و بازدید چاه بوده است.

مهدیزاده با بیان این حریق‌ها و حوادث همگی توسط نیروی‌های عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به‌خوبی پوشش داده‌شده است، افزود: یکی از مشکلات ماموران ما این است که اغلب مردم به دلیل ناآگاهی در محل حادثه تجمع‌ کرده و مسیر خودروی آتش‌نشانی را سد می‌کنند؛ به‌ طوری‌ که با حضور مردم در محل حادثه، بخشی از نیرو و انرژی ماموران برای پراکنده‌ کردن مردم و دور کردن آن‌ها از محل حادثه صرف می‌شود که از کیفیت عملیات می‌کاهد و از شهروندان میخواهیم در محل حادثه تجمع نکنند تا ماموران زحمت کش آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بتوانند عملیات را به خوبی انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه شهروندان نکات ایمنی و آتش‌نشانی را جدی بگیرند، گفت: فاصله وسایل گرمایشی با پرده و مواد قابل‌ احتراق را رعایت کنید، وسایل آتش‌زا در دسترس کودکان قرار ندهید، تهیه تجهیزات ایمنی و اطفا حریق، هنگام خروج از منزل از خاموش و بسته بودن وسایل برقی ، بخاری، شیر گاز، شیر آب  اطمینان حاصل فرمائید و راه اندازی استاندارد وسایل گاز سوز گرمایشی و نصب درست آن در فصل زمستان میتواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان همشهریان عزیزمان بسیار کارآمد باشد.

 

نظر شما