رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیاردی

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۳:۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۵۵۱۸
دستگیری کلاهبردار  ۶۰ میلیاردی
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک نفرکه به بهانه سرمایه گذاری صنعتی از 15 مال باخته مبلغ 60 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سرهنگ  "جلیل موقوفه ای" در تشریح این خبر اظهار کرد: روز شنبه هشتم آذرماه مردی به معاونت قضائی ستاد پلیس پیشگیری تهران مراجعه  و با  ارائه برگ دستور قضائی مبنی بر جلب و بازداشت متهم پرونده کلاهبرداری اظهار داشت، متهم  از افراد زیادی به بهانه  سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی کلاهبرداری کرده است.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهار داشت ،  60 میلیارد ریال از سرمایه و  15 تن  از بستگان و آشنایان خود را به عنوان سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه صنعتی در اختیار متهم  که مردی 41 ساله است قرار داده اند و متهم نیز با ارائه اسناد مجعول شامل خرید زمین ،تجهیزات صنعتی و غیره  اعتماد آنان را جلب کرده و بعد از گرفتن مبالغ به مدت 4 سال متواری شده و هیچ اثری از خود بر جای نگذاشته است.

موقوفه ای افزود: تیمی از ماموران پلیس پیشگیری مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و با شناسایی مخفیگاه وی در حوالی خیابان فاطمی موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های اولیه به بیش از 30 فقره کلاهبرداری ، به روش جلب سرمایه اولیه و ارائه اسناد مجعول به سرمایه گذاران اعتراف کرده ، افزود: همچنین وی اظهار داشت مبالغ دریافتی را تبدیل به ملک به نام همسرش کرده است .

رئیس پلیس پیشگیری تهران به شهروندان توصیه کرد:  در انجام سرمایه گذاری های خود دقت بیشتری داشته باشند و از متخصصان  این امور که همان وکلا و کارشناسان حقوقی می باشند استفاده کنند.

 

نظر شما