معاون نهضت سوادآموزی مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران

جذب ۶ هزار سوادآموز در نهضت سوادآموزی استان تهران

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۰:۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۰۸۲۷۰
جذب ۶ هزار سوادآموز در نهضت سوادآموزی استان تهران
معاون نهضت سوادآموزی مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در سال جاری با توجه به مشکلات کرونا و اقتصادی همچنین آموزش فضای مجازی نزدیک به ۶ هزار سوادآموز در مناطق۲۱ گانه استان تهران جذب نهضت سوادآموزی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عربعلی زینالی در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور، اظهار داشت: هفته نهضت سوادآموزی را خدمت همه همکاران در مناطق۲۱ گانه و آموزش‌دهندگانی که با تمام سختی‌ها فعالیت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم، چراکه فعالیت در نهضت سوادآموزی بسیار سخت و دشوار است ولی با تمام وجود در این عرصه قدم برمی‌دارند.

وی گفت: نهضت سوادآموزی در ۷ دی‌ماه سال ۵۸ به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل و یکی از اهداف والای آن در مرحله اول عدالت آموزشی بود چراکه کشور ما در آن زمان وضعیت مناسبی ازلحاظ سواد نداشت و ۴۷ درصد از جمعیت آن زمان کشور باسواد بودند و حضرت امام خمینی(ره) با داشتن آگاهی لازم اقدام به تأسیس نهضت سوادآموزی کرد تا ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور صورت گیرد.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: آموزش در کشور باعث رشد و پیشرفت و تعالی جامعه می‌شود و همکاران ما نیز در این حوزه قدم‌های مثبتی برمی‌دارند تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود، چراکه کشور ما جامعه اسلامی است، پیشرفت و توسعه کشور باعث می‌شود تا چرخه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور به‌خوبی به حرکت درآید.

 زینالی تصریح کرد: نهضت سوادآموزی در چهل‌ویک  سال گذشته بسیار موفق بوده، چراکه جمعیت باسواد جامعه در سال ۵۸ نزدیک به ۴۷ درصد بود ولی با مقایسه این آمار در سال ۹۹ که جمعیت باسواد کشور به بیش از ۹۶ درصد رسیده که نشان‌دهنده کارنامه درخشان نهضت سوادآموزی در کشور بوده است.

وی بیان داشت: فعالیت در نهضت سوادآموزی بسیار سخت و دشوار است چراکه آموزش اولویت مردم با توجه به مشکلاتی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت ولی به کمک شرکای اجتماعی آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی و همت والای آموزش‌دهندگان توانستیم در این عرصه موفق باشیم.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر در نهضت سوادآموزی استان تهران آموزش‌دهندگان در سه گروه سواد، تحکیم و انتقال اقدام به جذب سوادآموز می‌کنند که در سال جاری با توجه به مشکلات کرونا و اقتصادی همچنین آموزش فضای مجازی نزدیک به ۶ هزار سوادآموز در مناطق ۲۱ گانه استان تهران جذب  نهضت سوادآموزی شدند.

 زینالی خاطرنشان کرد: هدف اصلی نهضت سوادآموزی توسعه متوازن آموزش در جامعه است و تمام سعی خود را به کاربستیم  تا هیچ دانش‌آموز و فردی در هیچ نقطه از استان تهران بی‌سواد نماند، چراکه شعار محوری نهضت سوادآموزی آموزش، توسعه عدالت آموزشی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه است که آموزش به‌طور رایگان در اختیار افراد قرار گیرد.

 وی در پایان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موارد بی‌سوادی در کشور شناسایی‌شده و به همت شرکای اجتماعی آموزش‌وپرورش و با تلاش‌های بی‌دریغ آموزش‌دهندگان روزبه‌روز از افراد بی‌سواد جامعه کاسته می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز