قدردانی بخشدار کهریزک از دغدغه‌مندی فرماندار ری در پیگیری مطالبات شهروندان

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۴:۲۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۱۸۴۸
قدردانی بخشدار کهریزک از دغدغه‌مندی فرماندار ری در پیگیری مطالبات شهروندان
معضلات کهریزک ناشی از بی‌مهری مدیریت شهری تهران است

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، امین بابایی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و همچنین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: نام این بزرگمرد تاریخ ایران همواره بر سر زبان‌ها بوده و محبوب دل‌های نه تنها مردم ایران بلکه سایر ملت‌های آزاده جهان خواهد ماند.

وی  ادامه داد: سردار سلیمانی و همه شهدا و رزمندگان مدافع حرم نماد ایستادگی و مقاومت در راه خدا هستند.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به ظرفیت‌های بخش کهریزک تصریح کرد: کهریزک یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌هایی است که به‌ دلیل ظرفیت جمعیتی و متمرکز در دو لکه شهری باقرشهر و کهریزک و حدود ۱۴ روستای دارای دهیاری و ۲ روستای فاقد دهیاری، حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت را در دل خود جای داده است.

بابایی افزود: این میزان جمعیت جدای از آماری است که اتباع بیگانه به ‌صورت غیرمجاز در این بخش سکونت دارند و اگر بخواهیم این آمار را هم به آن اضافه کنیم بیش از ۲۰۰ هزار نفر تراکم جمعیتی در بخش کهریزک ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار و ۲۰۰ انبار نگهداری مایحتاج عمومی در کهریزک تصریح کرد: به خاطر این انبارها، بسیاری از کهریزک با نام جمهوری کهریزک یاد می‌کنند که این ظرفیتی پایدار و غنی برای کهریزک است؛ چون در این انبارها علاوه بر اینکه مایحتاج عمومی کل کشور وجود دارد، بسیاری از این انبارها تأمین‌کننده اقلام استراتژیک کشور هم هستند.

بخشدار کهریزک گفت: بخش کهریزک از لحاظ ماهیت قرارگیری دارای ویژگی‌هایی است که مهّم‌ترین آن‌ها وجود پالایشگاه نفت، سازمان بهشت زهرا(س) و مرکز دفن زباله آرادکوه است که تحت‌الشعاع بی‌مهری مدیریت شهری تهران همواره به عنوان یک معضل از آن یاد می‌شود.

بابایی عنوان کرد: امروز ظرفیت فراوان کهریزک تحت‌تأثیر رشد نابهنجار کلان‌شهر تهران و تشدید نارسایی‌های اقتصادی سبب شده تا سیل جمعیت به مناطق ارزان‌قیمت مانند باقرشهر و کهریزک گسیل شوند و از این باب با عوارض و آسیب‌های جدی فرهنگی و اجتماعی روبه رو باشیم.

وی با اشاره به دغدغه‌مندی فرماندار ویژه ری در پیگیری مطالبات شهروندان کهریزک و باقرشهر تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تأکیدات فرماندار ویژه شهرستان ری خواسته و مطالبه به حق مردم شهر و روستاهای بخش کهریزک به زودی محقق می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز