عضو شورای اسلامی شهرقد‌س:

طبق قانون، ادارات باید پاسخگوی شورای شهر باشند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۵:۴۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۸۴۸۳
طبق قانون، ادارات باید پاسخگوی شورای شهر باشند
عضو شورای اسلامی شهرقد‌س گفت: طبق قانون، ادارات باید پاسخگوی شورای شهر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ بر اساس قوانین اعضای شورای اسلامی شهر می‌توانند از ادارات شهر مطالبه گری نمایند و این ادارات نیز باید پاسخگو باشند که متاسفانه در قدس هیچکدام از ادارات پاسخگو نیستند. در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهروندان قدس مربوط به حوزه آب و فاضلاب می‌باشد اما متأسفانه شاهد کم‌کاری سازمان آب و فاضلاب در این زمینه هستیم. اداره آب و فاضلاب در خصوص افت فشار آب در برخی مناطق، مشکلات انشعابات فاضلاب و هدررفت خروجی تصفیه‌خانه به‌درستی پاسخگو نیست، البته دلیل عدم حل این مشکل، کمبود بودجه اعلام شده است که پیشنهاد ما برای برطرف شدن این معضل، استفاده از بودجه ملی و یا بودجه استانی تحت عنوان بازآفرینی شهری است. بر اساس ماده ۵ تبصره ۲ آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار مبنی بر اینکه تأمین سی درصد از منابع مالی مورد نیاز برای تعریض معابر، اصلاح هندسی، تأمین فضای سبز جدید، جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی و آزادسازی اراضی موارد ذکر شده در طرحها و برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار بر عهده شهرداری‌ها و هفتاد درصد باقیمانده آن بر عهده دولت است، همانطور که ۳۰ درصد هزینه‌ها برعهده شهرداری است، ۳۰ درصد هزینه‌های عمرانی اعتباری دستگاه‌های اجرایی هم بر عهده دستگاه مربوطه است. 

به این ترتیب گمان می‌شود که متاسفانه سازمان آب و فاضلاب یا این ۳۰ درصد را جذب نکرده است و یا در صورت دریافت، بر اساس برنامه زمان‌بندی اقدام ملی که دستگاه‌های خدمات‌رسانی ارائه کرده‌اند، اقدامی روی آن صورت نگرفته است. در نظر داریم تا ۴۰ درصد بودجه ملی که بر عهده دولت است را در جهت ارائه خدمات به محلات هدف یا همان بافت فرسوده دریافت کنیم.

متاسفانه برخی از مناطق شهرقدس یا انشعاب فاضلاب ندارند و یا با وجود پرداخت هزینه‌های متعدد هنوز فاضلاب شان به شبکه متصل نشده است. در صحن شورای اسلامی استان تهران به وضعیت بحرانی فاضلاب شهرقدس اشاره شد، متأسفانه این فاضلاب یا جذب چاه‌ها شده و یا شبانه در کوچه و خیابان رها می‌شود که مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است. مقتضی است دستگاههای اجرایی ذیربط جهت رفع مشکلات موجود در این بخش اقدامات عاجلی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز