طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز (به ویژه سرعت غیر مجاز)

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۸:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۰۶۶۶
طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز  (به ویژه سرعت غیر مجاز)
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران از اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصأ سرعت غیرمجاز از یوم جاری به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ محمودی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران از اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصأ سرعت غیرمجاز از یوم جاری به مدت سه روز خبر داد و در این رابطه اظهار داشت: طرح ویژه برخورد با تخلفات حادثه ساز با جدیت در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران قرار داشته و رانندگان در صورتی که مرتکب تخلفات حادثه ساز مانند؛ سبقت های غیرمجاز ، لایی کشی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت مسیر، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و خصوصا سرعت های غیرمجاز شوند ، برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد .

وی بیان کرد: چنانچه تخلفات به طور همزمان انجام شود وسیله نقلیه ضمن اعمال جریمه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد و برای ترخیص هم باید فرایند های لازم طی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: عمده افرادی که اقدام به تخلفات حادثه ساز می کنند جوانان هستند که این رفتارها بعضأ منجر به تصادفات فوتی یا جرحی نیز شده که لازم است خانواده ها در قرار دادن وسیله نقلیه به فرزندان خود دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ محمودی در پایان افزود: رانندگی با سرعت غیر مجاز خطر تصادف را چند برابر می کند چرا که با افزایش سرعت وسیله نقلیه، زمان عکس العمل راننده و فاصله مورد نیاز تا توقف وسیله نقلیه افزایش می یابد و همین امر باعث شده که احتمال وقوع تصادف افزایش یابد. همچنین در سرعت های  بالا میزان اشتباهات رانندگی بیشتر خواهد شدو مدت زمان تصمیم گیری کاهش می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز