ادامه پروژه های توسعه محله ای در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۴:۴۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۹۹۰۰
شهردار ناحیه یک منطقه 17 از اجرای 21 پروژه توسعه محله ای در سال 1400 در محلات این ناحیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ ابراهیم کوه نژاد شهردار ناحیه یک منطقه 17 در این باره گفت: در محدوده ناحیه یک در سال 99 حدود 18 طرح توسعه محله ای تعریف شده که 8 طرح مورد بهره برداری کامل قرار گرفته است و 10 طرح دیگر مورد اجرا قرار دارد که در تلاش هستیم این تعداد طرح در ابتدای سال 1400 مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار ناحیه یک در باره پروژه های توسعه محلی در سال 99 گفت: بیشتر مشکلات در محلات ناحیه مربوط به نهرسازی است، علت این امر این است که فاضلاب کشی در محلات این ناحیه توسط شرکت آب و فاضلاب مورد بهره برداری قرار نگرفته است از همین رو اولویت پروژه های محله ای مربوط به این موضوع است، همچنین ایجاد پاتوق های محله در محله امام زاده حسن (ع)، محله ارژنگیان، زمین چمن مصنوعی فتح المبین در محله یافت آباد به اتمام رسیده است.

کوه نژاد افزود: انهار خیابان ارژنگیان کاملا بازسازی و آسفالت ریزی این معبر، احداث پاتوق محله در شاه آبادی و کوچه روزبهانی، و اجرای کوچه دوستی در کوچه شهاب، اصلاح هندی خیابان سجاد جنوبی به اجرا در آمده است.

این مدیر شهری منطقه 17 در ادامه خاطرنشان کرد: طرح کوچ دوستی یکی از پیشنهادات خوب شهردار تهران بود که در محدوده ناحیه یک منطقه 17 کوچه شهاب و رمضانی مورد انتخاب قرار گرفت که در این کوچه دو طرف آن بوستان قرار دارد و در این معبر محلی ساختمان های قدیمی وجود دارد که هریک از این ساختمان ها با همیاری ساکنان این محله رنگ آمیزی آن صورت گرفته است و در این طرح نقش مردم بسیار مهم است که با موضوع دوستی بین یکدیگر است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه استقبال ساکنان منطقه از اجرای طرح کوچه دوستی بالا بود 4 کوچه دیگر در این طرح در دستور اجرا قرار گرفته است که در هر یک از محلات این ناحیه با هماهنگی اعضای شورایاری محلات به اجرا در خواهد آمد، خوشبختانه اعضای شورایاری نیز در این زمینه همیاری بسیار خوبی برای انتخاب این کوچه انجام دادند و کوچه های مورد نظر را انتخاب کردند که ساکنان آن با یکدیگر در ارتباط هستند.

کوه نژاد به موضوع طرح استقبال از بهار نیز اشاره کرد، گفت: برخی از طرح ها که به مناسبت طرح استقبال از بهار اجرا می شود به شکل آیین نامه توسط شهرداری به اجرا در می آید، طرح استقبال از بهار با کمک شورایاری ها صورت گرفته تا با یک طرح نوآوری و مشارکت مردمی در شرایط این روزهای کرونایی به اجرا در آید.

شهردار ناحیه یک به برنامه های 1400 نیز اشاره کرد، گفت: یکی از برنامه هایی که برای نخستین بار شهرداری به اجرا در آورد پروژه های محلی با مشارکت و نظر ساکنان همان محله است که جلسات گوناگون با اعضای شورایاری و ساکنان محلات برگزار شد و بازدید های محله ای صورت گرفته است.

وی خاطر نشان شد: در سال 1400 قرار است بیش از21 طرح توسعه محله ای در نظر گرفته شود که در محله ابوذر غربی 4 پروژه، در محله امام زاده حسن(ع) 4 پروژه، محله صبا 7پروژه و محله آذری نیز 6 پروژه است و اعتبار مورد پیش بینی 18 میلیارد تومان است که در صورت اجرای این پروژه های توسعه محله ای گام بلندی در برطرف شدن مشکلات شهری برداشته می شود.

کوه نژاد عنوان کرد: برخی از پروژه ها شاید به عنوان یک پروژه ساده به نظر رسد، اما همین پروژه های ساده نیز گره گشایی مناسبی در توسعه شهری به وجود خواهد آورد، به طور نمونه فاضلاب کشی شهری که در محله آذری انجام شده است؛ بسیاری از مشکلات شهری و زیست محیطی را برطرف و همچنین ایمن سازی محله را به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما