تاکید بخشدار پردیس در گفتگو با برنا؛

لزوم بررسی ابعاد آتش سوزی های اخیر کارگاهی در پردیس/ دومین کارخانه صنایع شیمیایی و پلیمیری در پردیس آتش گرفت

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۰۸:۳۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۹۱۳۱
لزوم بررسی ابعاد آتش سوزی های اخیر کارگاهی در پردیس/ دومین کارخانه صنایع شیمیایی و پلیمیری در پردیس آتش گرفت
بخشدار پردیس گفت: با توجه به وجود بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال در منطقه خرمدشت پردیس چگونگی نظارت ها و افزایش ایمنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ با وقوع دومین آتش سوزی کارگاهی طی چند روز اخیر  محمود حیدری بخشدار بخش مرکزی پردیس با تاکید بر بررسی موضوع و افزایش نظارت ها توسط دستگاه های مرتبط گفت: عصر دیروز پنج شنبه 2 اردیبهشت در منطقه صنعتی خرمدشت کارگاه تزریق پلاستیکی بدلایل نامعلوم دچار حریق میشود و بعداز  آتش سوزی در کارخانه تولید فوم  کرشت در چند روز گذشته،  این دومین آتش سوزی بزرگ کارگاهی بود که هر دو زیر نظر اتحادیه صنایع شیمیایی و پلیمری فعال بودند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها و آموزش ها جهت ایمنی کارگاهی اظهارداشت:  آتش سوزی امروز خرمدشت خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما کل کارخانه همراه با تمام مواد اولیه در آتش سودخت علیرغم آتش سوزی چند روز گذشته کرشت که ۹ نفر کشته و مجروح در پی داشت و سانحه تلخی بود اما امروز بدلیل ساعت تعطیلی کارخانه و عدم حضور کارگران صرفا این حریق خسارات مالی   بهمراه داشت.

حیدری در ادامه با اشاره به ابعاد وسیع حریق و سرعت عمل نیروهای آتش نشانی پردیس گفت: با توجه به دپوی زیاد مواد پلاستیکی در این کارخانه که موجب شعله ور شدن آتش شد بیم آن میرفت که کارخانه های همجوار نیز آسیب ببینند اما با حضور به موقع آتش نشانان پردیس و اعزام  اکیپ های آتش نشانی  بومهن و رودهن با ۵۰ نفر پرسنل بیش از  ۱۰۰ هزار تن آب و ۱۲۰۰ تن کف جهت خانوش کردن حریق استفاده شد.

بخشدار بخش مرکزی تاکید کرد : حدود چهار هزار و ۵۰۰  کارگاه تولیدی در  بافت صنعتی خرمدشت فعالند و لزوم بررسی اتش سوزی ها و راهکارهای کاهش آن از ضروریات است و انتظار داریم  نظارت ها توسط دستگاه های مربوطه افزایش پیدا کند و اقدامات برای ایمنی کارخانه ها صورت گیرد  تا شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

روز پرکار آتش نشانان پردیس

گفتنی است  پس از آتش سوزی عصر امروز در  آزادراه تهران پردیس در پی آتش گرفتن یک دستگاه پژو ۲۰۷  عوامل آتش‌نشانی پردیس پس از اطفاء حریق و در حین بازگشت در منطقه خرمدشت با آتش سوزی دیگری مواجه شدند که بلافاصله اقدام به شناسایی محل و آغاز عملیات مهار آتش می‌کنند.

با توجه به گسترش و حجم بالای حریق  و دپوی مواد پلاستیکی  در محل حادثه با تلاش آتش نشانان پردیس و بومهن و رودهن این آتش‌سوزی مهار و از سرایت  به کارخانه‌های مجاور جلوگیری شد.

 

344

1

5

2

899

 

نظر شما