با حضور معاون رئیس‌جمهور انجام شد؛

کلنگ زنی ساختمان پروژه بایگانی راکد ملی ایران در شهرستان پردیس

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۱۳۹۳
کلنگ زنی ساختمان پروژه بایگانی راکد ملی ایران در شهرستان پردیس
در مراسمی و با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، کلنگ احداث ساختمان بایگانی راکد ملی ایران در فاز ۱۱ شهر پردیس به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛  اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،  عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس و تنی چند از مدیران و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

 در ابتدای این مراسم فرماندار پردیس با تشریح وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان گفت: افق جمعیتی شهرستان ۶۰۰ هزار نفر است و اگر برنامه ریزی مناسبی وجود داشته باشد در همه حوزه ها مشلاتی زبه وجود می آید.

فرماندار پردیس یکی از اولویت های بسیار جدی مجموعه مدیریت شهرستان را توجه به مباحث اجتماعی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای و ملی در برنامه‌های ما قرار دارد و با توجه به اینکه بالاترین نرخ سواد در استان برای پردیس است و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی نیز در شهرستان وجود دارد، زمینه‌ی خوبی برای انجام امور فرهنگی و اجتماعی فراهم شده است.

رضایی احداث ساختمان بایگانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را به عنوان مکانی فرهنگی و تاریخی در شهرستان یک نقطه عطف دانست و گفت: امیدواریم این مکان یک ساختمان مناسب برای بایگانی راکد بوده در کنار آن محلی برای حضور، تعامل و گفتگوی اندیشمندان، دانشجویان، محققان و افراد علاقه مند باشد تا همه بتوانند از این سرمایه های عظیم تاریخی کشور بهره ببرند.

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه همه ما تلاش می‌کنیم برای آیندگان میراثی گرانبها بر جا گزاریم تا بتوانند در کنار آن به  هویت خود پی ببرند گفت: سند راهی برای احراز هویت سرزمینی و خاندانی است و احداث بایگانی راکد فرصتی به وجود می آورد برای حفاظت و انتقال اسناد به نسل های آتی به گونه ای که بتوانند بهترین استفاده را از آن ببرند.

بروجردی در ادامه از حمایت‌های معاون پارلمانی رئیس جمهور از سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همچنین فرماندار پردیس و مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس برای فراهم آوردن زمینه احداث این ساختمان در. شهرستان قدردانی کرد و افزود: امیدواریم بتوان در اسرع وقت این ساختمان را به بهره‌برداری رساند و با کمک همکاران سخت کوش و علاقه‌مند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور این ساختمان نیز به یک مرکز مهم تبدیل شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهورنیز در ادامه اسناد و مدارک را حافظه و هویت تاریخی یک ملت دانست و گفت: گاهی فقدان یا از بین رفتن یک سند میتواند منجر به مشکلات اجتماعی، امنیتی یا حتی درگیری هایی ببن اقوام و کشورها شود از اینرو حفظ این اسناد دارای الویت و اهمیت زیادی است و در کشور ما نیز اقدامت خوبی در این زمینه صورت پذیرفته که می توان تدریس رشته آرشیو و اسناد در دانشگاه ها را از جمله این اقدامات برشمرد.

امیری ادامه داد: در دنیا حدود ۸۵ درصد از ساختمان های بایگانی های راکد فاقد استانداردهای مربوطه است اما مطالعاتی که در مکان یابی و طراحی این بنا انجام گرفته، احداث یک ساختمان استاندارد و با بهره گیری از آرشیو دیجیتالی و بایگانی هوشمند را نوید می دهد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که قطعنامه های متعددی بر علیه ما وجود داشت و شرایط بسیار سخت ملی و داخلی به وجود آمده بود اما با حمایت‌ها و درایت رهبر معظم انقلاب و تدابیر و تلاش‌های رئیس جمهور و مجموعه دولت، سایه قطعنامه های متعدد با یک قطعنامه از سر کشور کنار رفت که کمتر به این موضوع پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در ماه های پایانی دولت نیز بحث مذاکرات بین المللی برگشت برجام و به سامان رساندن پروژه ها، طرح ها و برنامه های دولت را در دست داریم و با این شرایط به استقبال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌رویم و اقتضای انصاف این است که در نقدهایی که به دولت وارد می‌شود، جوانب انصاف رعایت شده و نقد منصفانه با ادبیات اخلاقی و لحاظ اصول اسلامی انجام شود.

امیری خاطر نشان کرد: ورود هجمه های گسترده تبلیغاتی به دولت و در بعضی مواقع همراه شدن با برنامه‌ها و اهداف رژیم صهیونیستی و دشمنان انصاف نیست زیرا دولت ها می آیند و به کار خود پایان می‌دهند و این نظام و کشور اسلامی است که با خون شهیدان و از خودگذشتگی ایثارگران بنا شده و باید با اقتدار پایدار بماند و هرگونه رقابت سیاسی باید در چارچوب ها و اصول اخلاقی و انقلاب و گفتمان حضرت امام( ره) و مقام معظم رهبری روی بدهد و زیر سوال بردن دستاوردهای دولت به معنای زیر سوال بردن تمام دستاوردهای نظام نظام جمهوری اسلامی است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: دغدغه رئیس جمهور و مجموعه دولت اداره خوب کشور، آسایش، معیشت و رفاه مردم است که با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد پیگیری می شود و انتظار داریم افرادی که نقد می کنند و رقبای سیاسی دولت این مسائل را در نظر بگیرند.

امیری گفت: دولت  فقط رئیس جمهور و مجموعه هیئت دولت نیست بلکه تمام افراد و خدمتگزارانی که در جای‌جای کشور اسلامی مشغول خدمت رسانی هستند مجموعه دولت هستند و نیاز به تشویق و ترغیب دارند تا بتوانند به وظایف خود بهتر عمل کنند و صدا و سیما نیز در این زمینه نقش موثری دارد و مردم نیز از این سازمان انتظار دارند که اگر نقدی می‌شود منصفانه باشد و در کنار آن خدمات و زحمات دولت نیز مطرح شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم نمایندگانی از همه طیف ها در رقابت های انتخابات حضور پیدا کنند زیرا تجربه نشان داده است هرگاه مردم پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند دشمنان ما  ناامید می‌شوند و پیشنهاد این است که در صورت برگزاری مناظره‌های تلویزیونی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، نماینده‌ای نیز از طرف رئیس جمهور حضور داشته باشد تا بتواند ابهامات را رفع و به سوالات پاسخ دهد زیرا این موضوع نیز می تواند از مولفه هایی باشد که بتواند مشارکت را در انتخابات بالا ببرد.

 

21

25

24

0

22

23

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز