صرفه جویی ۲۲ میلیارد تومانی برای ترمیم مناسب چاهها در ۶ ماهه گذشته

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۱۵۴۴
صرفه جویی ۲۲ میلیارد تومانی برای ترمیم مناسب چاهها در ۶ ماهه گذشته
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران ازصرفه جویی ۲۲ میلیارد تومانی برای ترمیم مناسب چاهها در 6 ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب غرب استان تهران ضمن تبریک ماه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: منطقه غرب استان تهران از شرایط ویژه‌ای با توجه به مشکلات کمبود آب روبرو است لذا همکارانم همواره با تلاش فراوان سعی دارند تا بهترین شرایط را برای رساندن آب شرب سالم و بهداشتی به مردم در راستای کار خود قرار دهند

او در ادامه گفت: چهار قسمت اساسی مدیریت آب مدیریت مصرف مدیریت انرژی و مدیریت بهره‌برداری در این فرآیند اقدامات تنگاتنگی دارند تا چرخه آبرسانی مناسبی را شکل دهند.

زماندار افزود : برنامه مدونی در سال ۱۴۰۰ در راستای اقدامات آبفای منطقه غرب قرار گرفته است است تا بتوانیم به مانند سال گذشته جزو پیشروترین فعالان در حوزه آب و فاضلاب باشیم.

معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران ادامه داد: هم اکنون آب تولیدی شرکت آبفای غرب استان تهران از ۲۷۰ حلقه چاه شهری و ۷۰ چاه روستایی در قالب ۷ هزار برثانیه استحصال می شود و همواره تمهیدات لازم در راستای ثابت نگه داشتن شش هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفته است است

او تصریح کرد: این اقدامات در مدیریت انرژی باید به نحوی به صورت شبانه روزی ضمن رفع شکستگی ها و مشکلات لوله های انتقال و شبکه های توزیع و انشعابات با بهره گیری بیش از ۲۰۰نفر نیروی کار به همراه پمپاژ مناسب آب باعث ایجاد خدمت رسانی مناسب برای مردم باشد.

زماندار خاطرنشان کرد:  در منطقه شهریار و غرب استان تهران هر سال ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر نشست زمین باعث می‌شود تا شاهد ریختن دیواره چاه ها و باعث خارج شدن آنها از مدار آبرسانی شویم اما خوشبختانه با تمهیداتی که در راستای استفاده تکنولوژی روز در حوزه ویدیو متری انجام گرفته است وضعیت کامل چاه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد و زمان ترمیم دیواره ها فرچه زنی و پیستون زنی باعث افزایش ۳۰ درصدی راندمان در آبدهی چاه ها می شود و این دست اقدامات در سال جاری و در شش ماه نخست سال گذشته باعث صرفه جویی ۲۲ میلیارد تومانی مالی برای شرکت آبفا شده است.

او ادامه داد : از آنجا که برنامه آبی ما از مهر ماه هر سال تا مهرماه سال آینده بسته می شود در این مدت بیست و یک حلقه چاه مجدد احیا شده است که از این رقم ۶ چاه در روستاها و ۱۵ چاه در بخش شهری قرار گرفته است و باعث افزایش دبی ۲۰ تا ۲۵ درصدی استحصال آب شده است همچنین در در شش ماهه اول سال گذشته ۱۵حلقه چاه در منطقه غرب حرف شد که باعث افزایش ۲۷۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تولید ما شده است بهره برداری آب و فاضلاب غرب استان تهران ادامه داد در مدیریت مصرف نیز سعی شده است تا ضمن بهره گیری از تجارب گذشته در دو حوزه فرهنگ‌سازی برای اشتراکات پر مصرف و آب بدون درآمد و با برنامه‌ریزی مناسب حرکت کنیم تا باعث هزینه‌های بیشتر در راستای سیاست‌های شرکت نباشیم.

او در ادامه سخنان خود ادامه داد : در سال گذشته وظیفه آبرسانی ۸۲ روستا به وظایف شرکت آب و فاضلاب افزوده شد که در این راستا علی‌رغم مشکلات زیادی که در پیش رو داریم تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات این حوزه را در مدت زمان کوتاه رفع نماییم.

زماندار در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: سالانه ۱۵ حلقه چاه به طور نسبی به مدار ما اضافه آبی اضافه می‌شود که البته هماهنگی های لازم برای تامین برق برعهده شرکت آب و فاضلاب است که ما نیز سعی کردیم در این حوزه با وسواس بیشتری ورود پیدا کنیم و تمام تاسیسات این موضوع این پروژه ها همچون انتقال برق به چاه ها توسط کارشناسان ما انجام می گیرد همچنین در کنار موضوع ۴۰ دستگاه دیزل برق در در شبکه انتقال و استحصال آب قرار دارند تا بتوانند در مواقع پیک مصرف و برق رفتگی وظیفه تولید برق را برای تولید آب و عدم قطع آب رسانی به مردم را انجام دهند که البته 4 دستگاه به این مجموعه اضافه و ۱۵ دستگاه دیگر نیز در دستور کار قرار دارند تا بتوانیم به موقع و در زمان مناسب برای انجام وظایف و خدمات آبرسانی اقدام نماییم .

معاون بهره‌برداری آبفای غرب در ادامه با اشاره به مواردی که در حوزه مدیریت فاضلاب در اولویت اقدامات غرب استان تهران قرار می‌گیرد گفت: یکی دیگر از قسمت های اساسی مدیریت بهره‌برداری بحث مدیریت فاضلاب است که به دلیل گستردگی جمعیت و کمبود آب امروز به یکی از مباحث مهم و استراتژیک و پارامترهای شاخص در بحث تغذیه سفره‌های زیرزمینی و آبرسانی تبدیل شده است لذا در این راستا ضرورت در شهرهای قدس و ملارد و شهریار تصفیه‌خانه‌های بسیار مجهزی احداث شده است تا بتواند فاضلاب را به نحو احسن به تصفیه خانه ها انتقال و عمل بازچرخانی انجام شود.

مهدی زماندار اظهار داشت: طرح استفاده از آب های سطحی که از سمت کرج به سمت غرب استان تهران جاریست در فاز نخست مناطق در دسترس شهرستان قدس و در ادامه این برنامه در فاز دوم شهرستان های شهریار و ملارد را پوشش خواهد داد. این طرح زیربنایی که در تامین اب شرب مردم بسیار موثر است تحت عنوان خط الغدیر تعریف شده و راهی شهرهای پایین دستی مانند شاهدشهر، صباشهر، فردوسیه، وحیدیه و باغستان خواهد شد. شایان ذکر است اجرای این خط انتقال در شهرستان های شهریار و قدس تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

زماندار گفت  تامین اب مصرفی روستاهای غرب استان تهذان هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است ولی متاسفانه با توجه به اینکه خطوط شبکه آبرسانی روستاها از جاده های روستایی عبور می کند افراد سود جو با انشعابات غیر مجاز آسیب جدی به شبکه توزیع وارد می کنند و سبب تضعیع حقوق مشترکین می شوند و البته ماموران اجرایی آبفا با در صورت مشاهده و یا اعلام گزارش سریعاً نسبت به جمع آوری اقدام میکنند.

معاون بهره برداری آبفای غرب استان تهران در پایان از تمامی مردم خواست در صورت مشاهده انشعابات غیر مجاز یا سوء استفاده از شبکه و تاسیسات آبرسانی مراتب را از طریق سامانه تلفنی 122 گزارش دهند.

 

نظر شما