شهردار منطقه ۹ خبر داد؛

رفع گره ترافیکی در غرب پایتخت با تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۸:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۳۷۴۱
رفع گره ترافیکی در غرب پایتخت با تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی
در راستای روان سازی جریان ترافیک و کاهش زما‌ن سفر در محور آیت الله سعیدی و کاهش حجم ترافیکی در میدان آزادی، معاونت فنی و عمرانی منطقه 9 بر اساس مطالعات صورت گرفته، طرح تعریض محور آیت الله سعیدی را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سید مصطفی موسوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح که از مهم ترین طرح های بزرگراهی در غرب پایتخت می باشد سالهای متمادی به دلیل وجود معارض های تاسیساتی بدون اقدام باقی مانده بود.

وی افزود: طرح اجرایی این پروژه در راستای شعار تهران شهری برای همه و با نگاه انسان محور بودن پروژه های شهری تهیه شده است که در کنار تعریض محور سواره رو نسبت به احداث مسیر دوچرخه و ساماندهی پیاده رو ها و فضای سبزاقدام خواهد شد.

شهردار منطقه منطقه9 عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات که قبل از شروع این پروژه انجام شد، احداث کانال اصلی جمع آوری آب های سطحی در میدان آزادی و بزرگراه آیت الله سعیدی بوده که با تکمیل این شبکه مشکل آب ماندگی میدان آزادی مرتفع شده است.

موسوی تاکید کرد: در این طرح 4000 مترمربع به فضای سواره رو اضافه خواهد شد و از طرفی با احداث1200 متر طول مسیر دوچرخه، در راستای تکمیل شبکه حمل و نقل پاک، در غرب پایتخت گامی اساسی بر خواهیم داشت که این مسیر می تواند میدان آزادی را به محله های فتح ، شمشیری و مهرآباد جنوبی متصل کند و شهروندان می توانند از دوچرخه به عنوان یک مدل حمل و نقلی در این  مسیر استفاده کنند.

وی افزود: پس از تعریض این بزرگراه با ایجاد مسیر پیاده راه و ساماندهی فضای سبز و همچنین استفاده از المان های شهری می توان پیاده راهی با فضای مفرح در منطقه9 برای استفاده شهروندان مهیا کرد.

شهردار منطقه ۹ در خاتمه گفت: با توجه به طول 4کیلومتری بزرگراه و سقف اعتبارات؛ این پروژه در چند فاز تعریف شده که در فاز نخست این پروژه  بزرگراه سعیدی حد فاصل میدان آزادی تا میدان فتح در مسیر حرکتی شمال به جنوب که از اولویت بیشتری برخوردار است ، شروع شده است.

امید است با استعانت از ایزد منان این پروژه تا پایان خردادماه سال جاری به بهره برداری برسد.

7888

نظر شما