رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

۸۱ درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۳:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۴۰۶۱
۸۱ درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی 81 درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شکراله حسن بیگی در نوزدهمین جلسه ستاد که با حضور اعضاء برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: انتخابات 28 خردادماه از مهم‌ترین وقایع امسال است و ستاد انتخابات استان تهران اقدامات لازم را از نیمه دوم سال گذشته با برگزاری جلسات و هماهنگی دستگاه ها در شهرستان ها آغاز کرده است.

وی به سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در مورد برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، رقابت و تبلیغات سالم اشاره کرد و افزود: امیدواریم همه کاندیداها و نامزدها این موارد که تاکید و مطالبه رهبری است و صراحت قانونی دارد به طور دقیق اجرا کنند و ستاد انتخابات هم در صورت بروز تخلفات در هریک از مراحل برگزاری انتخابات با گزارش فرمانداری ها به کمیسیون پیگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی قوه قضائیه ارسال خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین مجموعه ستاد امنیت و هیئت بازرسی با ستاد انتخابات وجود دارد تصریح کرد: تلاش می کنیم انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی و استان تهران برگزاری کنیم.

حسن بیگی در ادامه به آمار وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیئت نظارت و هیئت اجرایی اشاره کرد و گفت: در استان تهران 5939 نفر داوطلب عضویت در شوراهای شهر بودند که از این تعداد تا زمان بررسی هیئت اجرایی، یک درصد انصراف دادند و 90 درصد از داوطلبان توسط هیئت های اجرایی تایید و 9 درصد رد صلاحیت شدند؛ همچنین از 5331 پرونده که در اختیار هیئت های اجرایی شهرستان قرار گرفت، 9 درصد معادل 508 نفر رد شدند که میانگین ستاد کشوری نیز همین میزان است .

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: پس از این مراحل پرونده داوطلبان به هیئت نظارت تحویل شده است و طی آن 35 نفر انصراف دادند و 4250 داوطلب معادل 80 درصد تایید و 20 درصد معادل 1041 نفر رد شدند و ممکن است با نظر هیئت عالی نظارت این آمار تغییر کند.

 حسن بیگی با تاکید براینکه دغدغه اصلی ما مشارکت در انتخابات است گفت: در همه مراحل انتخابات قانون ملاک عمل است اما تایید صلاحیت ها نقش مهمی در مشارکت افزایی به همراه دارد.

وی عنوان کرد: از اعضای شورای شهر فعلی 232 نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد 69 نفر معادل 29 درصد توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و 119 نفر معادل 51 درصد آن توسط هیئت نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی 81 درصد اعضای فعلی شورای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران به ضرورت توجه فرمانداری ها به جایگاه ستاد انتخابات استان اشاره و تاکید کرد: جایگاه ستاد انتخابات استان در قانون تصریح شده است و نقش مهمی در هماهنگی و پشتیبانی ها در روند برگزاری انتخابات به عهده دارد.

حسن بیگی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک افزود: در استان تهران انتخابات تمام الکترونیک برگزار نمی شود اما از 25 فرآیند برگزاری انتخابات، 23 فرآیند الکترونیکی برگزاری می شود و فقط اخذ رای و شمارش آراء به شکل غیر الکترونیک و دستی است.

نظر شما