با حضور مسئولین استانداری تهران برگزار شد؛

نشست پایش و بررسی مشکلات حریم شهرستان قدس

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۰:۵۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۴۵۲۱
نشست پایش و بررسی مشکلات حریم شهرستان قدس
نشست بررسی و رفع مشکلات شهرستان قدس با موضوع پایش مشکلات حریم شهرستان، بررسی معضلات حریم و بستر رودخانه و گزارش عملکرد ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور مهندس چراغعلی معاون امور هماهنگی و مهندس صحرایی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران و مسئولین ارشد شهرستان در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛صبح امروز جلسه پایش مشکلات حریم شهرستان قدس با حضور مهندس چراغعلی معاون امور هماهنگی و مهندس صحرایی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران، فرماندار، شهردار، بخشدار و دیگر مسئولین شهری در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قدس برگزار گردید.

بنا بر این گزارش، در این جلسه که حول محور پایش مشکلات حریم شهرستان، بررسی معضلات حریم و بستر رودخانه، گزارش عملکرد ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان قدس در سال ۹۹ برگزار شد، مشکلات و موانع پیرامون این امور طرح و بررسی شد و راهکارهایی جهت رفع این موانع ارائه گردید.

مهندس مختاری، شهردار قدس در سخنانی با تاکید بر اینکه حریم قانونی شهرقدس مشخص بوده که می بایست ملاک عمل تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد، اظهار داشت: محدوده قانونی شهرقدس ۲۷۰۰ هکتار تعیین شده که از این رقم حدود ۸۰۰ هکتار مربوط به معادن شن و ماسه و شهرک های صنعتی می باشد. این موضوع در کنار وجود تراکم جمعیتی زیاد و بافت فرسوده قابل توجه موجب شده عملا امکان بارگذاری جمعیتی و سرانه های عمومی در محدوده قانونی فعلی شهرقدس وجود نداشته باشد که لازم است محدوده قانونی شهر افزایش یافته و طرح جامع تفصیلی جدیدی برای شهرقدس تهیه گردد.

 

نظر شما