با حضور اصحاب رسانه:

نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ملارد برگزار شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۶:۴۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۹۰۱۲
نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ملارد برگزار شد
همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانشان جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران ملارد با ریاست دادگستری و دادستان این شهرستان دیدار کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، محمد داداش زاده ریاست دادگستری شهرستان ملارد در نشست خبری خود با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی وی را الگویی برای تمام عیار برای قضات ، دستگاه قضایی و همه کارکنان و کارمندان این نهاد و دیگر ارگانهای انقلاب دانست.

وی در ادامه به ارائه آمارهایی مقایسه ای پرونده های ورودی به این اداره نسبت با مدت مشابه سال قبل پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه در برخی حوزه ها و جرائم چون مواد مخدر ،نزاع دست جمعی و... شاهد کاهش پرونده بوده ایم.

داداش زاده در ادامه، در خصوص اولویت دادگستری در سال  1400 به خبرنگار برنا گفت، برنامه اصلی ما در دادگستری ملارد ایجاد سند تحول برای دستگاه قضایی است.

وی افزود، «سند تحول قضائی» که در ابتدای این دوره براساس تأیید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنای عمل قوه قضائیه قرار گرفته بود، با اتکاء و بهره‌مندی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، اصول قانون اساسی، چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی نظام، نظرات همکاران درون قوه قضائیه و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، اسناد و منابع پژوهشی مرتبط و همچنین تجربیات دوره جدید، ارتقاء یافت و پیگیری آن مورد تأکید مجدد معظم‌له قرار گرفت.

رییس دادگستری شهرستان ملارد همچنین «توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در شهرستان» را مهم‌ترین اولویت دادگستری طی حضور چند ماهه اخیر بیان کرد و گفت: در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، ستادی را راه اندازی کرده ایم که  موفق به ایجاد سازش هزار شده ودر واقع از تردد بیش از حد نفرات به بخش‌های مختلف دادگستری ممانعت شده است.

در ادامه این نشست، 'جواد جبله ' دادستان دادگستری عمومی و انقلاب شهرستان ملارد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه اندیشه و مشی سیاسی و اجتماعی شهید مظلوم بهشتی ناشی از تعالیم اسلام بود افزود: شهید مظلوم دکتر بهشتی یکی از معماران بزرگ تجدید بنای تفکر انقلابی و تشکیلاتی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به مهم بودن امنیت در جامعه افزود، آرامش و امنیت موجود در کشور  مرهون رشادت‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان از حرم است.

 دادستان شهرستان ملارد گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود 1200 پرونده کمتر وارد دادسرا شده است و با وجود پرونده‌هایی با ۴۰۰ و حتی ۴هزار شاکی ولی اگر حداقل برای هر پرونده ۲ طرف متصور باشیم سال گذشته از ۲۲۰۰ مراجعه کاسته شده است.

وی با بیان اینکه "شهرستان ملارد نیاز به قضات بیشتری دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه وسعت شهرستان بسیار است ما با کمبود امکانات و نیرو مواجه هستیم که در این خصوص باید چاره ایی اندیشه شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد همچنین در خصوص  ساخت‌وساز غیر مجاز در این شهرستان گفت: ۳۰ مورد قلع و قمع  ساخت‌ و ساز غیر مجاز در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغات، به منظور آزادسازی این اراضی از ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز