به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان؛

آیین رونمایی شاهنامه بایسنقری از گنجینه آثار کاخ گلستان برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۴:۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۹۳۶
آیین رونمایی شاهنامه بایسنقری از گنجینه آثار کاخ گلستان برگزار می شود
به کوشش بنیاد فردوسی، جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی با رونمایی شاهنامه بایسنقری، ثبت شده در حافظه جهانی یونسکو ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران؛ آیین رونمایی شاهنامه بایسنقری از گنجینه آثار کاخ گلستان، همزمان با سال‌روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی و آیین پایانی دوازدهمین بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی با نقالی و شاهنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

در این آیین، جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی با نقالی مسعود نوری‌فرد، بهاره جهاندوست و کیمیا یعقوبی برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های هنری این آیین، نقالی پریا ماوندی با کوبه‌نوازی پرهام کشاورزی و شاهنامه‌خوانی کودکان نقال، رایان میرفارسی، محمد نعیمی ذاکر و مانی بدرخانی خواهد بود.

گفتنی است با حضور دکتر محمدحسن طالبیان (معاون سازمان میراث فرهنگی)، دکتر مسعود نصرتی (رییس مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان) و مهندس یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) رونمایی رسمی شاهنامه بایسنقری با جانمایی برای بازدید عمومی در تالار سلام مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان همراه با نقالی پریسا سیمین‌مهر و زهرا محمودی در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ انجام شده است.

شایان ذکر است، آیین رونمایی شاهنامه بایسنقری، پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ در تالار سلام مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان به نشانی تهران، خیابان ۱۵ خرداد، میدان ارک برگزار می‌شود.

ورود برای حضور همه فرهنگ‌دوستان در این آیین و بازدید از مجموعه کاخ گلستان در ۲۸ اردیبهشت ماه، آزاد و رایگان است.

بازدید عمومی از شاهنامه بایسنقری برای نخستین بار از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۳۹۶ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در تالار سلام کاخ گلستان امکان‌پذیر خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز