معاون فرماندار ورامین :

روحانیون مساجد مسائل طلاق را بیان کنند

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۰:۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۷۶۰
روحانیون مساجد مسائل طلاق را بیان کنند
به همت دفتر امور بانوان فرمانداری ورامین دومین جلسه کمیته آسیب های اجتماعی با رویکرد طلاق با حضور سعیدیان معاون سیاسی و انتظامی ، روحانیون و دیگر مسوولین در محل فرمانداری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ، پیرو پیگیری  مصوبات اولین جلسه آسیب های اجتماعی با رویکرد طلاق ،اولین نشست نقش روحانیت در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی با موضوع خانواده و کاهش طلاق برگزار شد .

عباسعلی سعیدیان در این جلسه گفت: سه عامل بیکاری، طلاق و اعتیاد موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور شده است و گستردگی این معضلات در جامعه  نیازمند ورود همه اقشار برای مقابله با این معظلات می باشد که در این راستا مبلغان دینی می‌توانند مدیران و مسئولان دستگاه‌ها را در این مسیر یاری رسانند .

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مساجد فقط جایگاه برگزاری نماز جماعت نیست و محل مشورت، برنامه‌ریزی، عملیات و خانواده‌محوری است،  تصریح کرد: تنوع زیادی در مسائل و آسیب‌های اجتماعی و جرایم وجود دارد که یک ارگان نمی تواند به تنهایی با این آسیب‌ها مقابله کند و در این زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها در مسائل پیشگیری امری ضروری است و همه دستگاه ها باید در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند که حوزه‌های علمیه و روحانیون یکی از این نهادها هستند.

وی بر نقش بی‌بدیل روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت‌: قطعاً در آسیب‌های اجتماعی روحانیت نقش مثبتی دارند  و باید از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها و روحانیون برای رفع مشکلات جامعه به ویژه آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت و لازم است در این زمینه با ترویج کارهای فرهنگی و نگاه دینی و در خانواده ها بتوانیم از پدیده شوم طلاق جلوگیری کنیم.

وی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون با توجه به اینکه مورد وثوق مردم هستند و مردم به آنها اعتماد دارند یکی از اقشار موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند و صحبت کردن حضوری روحانیون با مردم تاثیر مثبتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و کاهش میزان جرائم در ایام ماه محرم و صفر تائید این ادعاست.

وی ادامه داد: نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت باید پررنگ‌تر از سایر نهادها باشد ودرجلسات متعدد و منابر علل بروزآسیب‌های اجتماعی عنوان و در راستای تحکیم خانواده‌ها حقوق متقابل زوجین، باید در مساجد، منابر و کانون های فرهنگی اثرات تخریبی طلاق تبیین شود.

سعیدیان اظهار‌ داشت: برای اینکه علمی کار کنیم باید نسبت به مسائل پیرامون شناخت داشته باشیم وبه دلیل  گستردگی آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید این آسیب‌ها را بشناسیم و راه درمان برای آن ارائه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز