کارگران و کارفرمایان نمونه سال تجلیل شدند

۱۳۹۷/۰۲/۱۴ - ۱۰:۴۴:۳۴
کد خبر: ۷۰۳۵۸۳
کارگران و کارفرمایان نمونه سال تجلیل شدند
مراسم تجلیل از کاگران و کارفرمایان نمونه در سالن اجتماعات وزارت خانه مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، بیست ونهمین جشنواره امتنان نخبه گان جامعه کار و تولید در یازدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور جمعی از کارگران برتر استانی و کشوری در تالار تلاش وزارت کار و تامین اجتماعی برگزار شد.

دکتر شاکرانی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طی این مراسم با اشاره به هدف برگزاری این مراسم را ایجاد خلاقیت، تقویت روحیه و تلاش در کارگران دانست و افزود: شناسایی کارگران خلاق، پر تلاش و مبتکر در سه مرحله از جمله مقدماتی گارگاهی و کارگری دسته بندی می شوند که در این راستا "سامانه امتنان" اقدام به شناسایی و دسته بندی این افراد می‌کند.

مهندس کاظم زاده مدیر عامل مجموعه کارگری برنز واحد نمونه سال طی این مراسم به سخنرانی پرداخت و مورد ساخت قطعات داخلی خودرو بیان کرد: کارفرمایان و کارگران با تقویت روحیه خود باوری و همچنین توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری می توانند به افتخار ثبت نشان تجاری تولید ملی برسند.

وی از افزایش حقوق این کاگروه صنفی خبرداد و ادامه داد: کارگران نباید دغدغه و چالشی در تامین معیشت خود داشته باشند، بنابراین با توجه به تورم سالانه قصد در افزایش حقوق کارگران کردیم.

کاظم زاده با اشاره به اهمیت اتکا به توان داخلی و ارج نهادن به کارکنان کارگری، تصریح کرد: تقویت روحیه خود باوری نیرو های کارگری و همچنین جذب نخبگان جدید در عرصه فعالیت این کارگروه یکی از اقدامات و عوامل اصلی پیشرفت این مجموعه است.

مدیر عامل این کارگروه نمونه اضافه کرد: در عوض فضای کارگری اقدام به ایجاد یک محیط اپراتوری کرده ایم تا فعالیت آنها ارزشمند تر از پیش شمارده بشود.

وی معتقد است: این مجموعه با جلوگیری از هزینه های اضافی و بازیافت مواد مازاد بخش زیادی از سرمایه را دوباره به چرخه تولید بازگردانی می کند.

کاظم زاده ابراز کرد: صرفه جویی های این واحد صنفی موجب شده تا 800 نفر نیروی فعال تحت چطر پوششی این کارگروه قرار بگیرند .

دکتر صادقی فر معاون فرهنگی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی هم در این مراسم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور با جامعه کارگری، گفت: رئیس جمهور برخی از نکات کلی در رابطه با وضعیت فعلی کشور و پیشرفت های اقتصادی در چهار سال گذشته را بیان کردند که تمامی آنها حاصل دست رنج کارگران ایرانی است.

صادقی فر ادامه داد: پیشرفت های اقتصادی از چهار سال گذشته تا کنون دارای ۲ ویژگی شاخص اعم از حرکت به سمت موفقیت و کنترل تورم هاست.

وی اضافه کرد: با توجه به امار منتشر شده از بانک مرکزی تورم به نحوه پلکانی کاهش پیدا کرده است. به طوری که‌شاخص های مربوط به تورم از سال 1393 از مقدار 34 درصد به حدود ۸ درصد رسیده است.

وی با توجه به تلاش کارگران در بازسازی کشور در دوران مربوط به سال های دفاع مقدس بیان کرد: بدون همکاری و تلاش جامعه کارگری، کشور هرگز به آبادانی و رفاه نسبی دست نمیافت.

صادقی فر مطرح کرد: برای رفع مشکلات کشور نیاز به یک تغییر نگرش اقتصادی داریم چراکه اکنون اقتصاد کشور به علت زیرساخت های نا مناسب با یک ابر چالش مواجه شده است.

معاون فرهنگی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی افزود: متاسفانه زیر ساخت های اقتصادی کشورمان توسعه پایداری را نداشته است و باید ساختار مبتنی بر رشد و موفقیت با رعایت قواعد صحیحی بروز پیدا کند.

وی بیان کرد: ساختار مدون نیاز مند یک حرکت دولتی است زیرا حمایت دولت می‌تواند به تغییر این ساختار کمک شایانی بکند.

صادقی فر تصریح کرد: برای رسیدن به رفاه و عدالت اجتماعی باید همه را در یک جایگاه قرار داد و همه تمامی افراد با کار، تلاش و گفتمان سازنده مسئولیت اجتماعی را شکل دهند و به ایفای نقش بپردازد.

این مقام مسئول تشریح کرد: شعار های بدون عمل هیچ کاری به ثمر نخواهد رسید.

صادقی فرد بیان کرد: دولت باید عزم جدی را درمورد ورود کالاهای قاچاق داشته باشد و در این امر قوه مجریه و قضایه باید دوش به دوش خوانواده های کارگران از تولید ملی حمایت کنند .

معاون فرهنگی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه به مشکلات کار آفرینان اشاره کرد و خواستار حذف هزینه های جانبی برای تولید کنندگان و سعی در رفع مشکلات کار آفرینان و همچنین تسریع در امور تولید کنندگان داخلی شد.

صادقی فرد گفت: تسریع امور تولیدکنندگان داخلی موجب کاهش قیمت اجناس و تشویق این فعالان برای حضور هرچه بیشتر در بازار های داخلی و خارجی می شود، بنابراین دولت باید در این موضوع‌اهتمام ورزد.

لازم به ذکر است، درپایان این مراسم از کار گران نمونه استانی و کشوری با اهدائ لوح تقدیر از زحمات آنان قدردانی شد.

 

نظر شما