فرماندار پیشوا:

ریا و دروغ سلامت جامعه را به خطر می اندازد/در جلسات مجمع سلامت به دنبال پول نباشیم

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۹:۴۶:۱۲
کد خبر: ۷۱۶۳۴۶
ریا و دروغ سلامت جامعه را به خطر می اندازد/در جلسات مجمع سلامت به دنبال پول نباشیم
محمدکرم محمدی گفت: وقتی ریاکاری کرده و دروغ می گوییم عده ای در جامعه آسیب می بینند و همین آسیب سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ،محمدکرم محمدی در نخستین جلسه مجمع سلامت بیان کرد: اگر همه آنچه که یک موجود زندگی برای ادامه حیات نیاز دارد، تامین شود آن موجود می تواند زندگی کند و به تعالی و اهدافی که برای او مشخص شده است برسد؛  این مهم در واقع در هم کنشی از مسائل محیط و مسائلی است که ساختار بدن موجود زنده را تشکیل می دهد و به عبارت دیگر  تعاملی است بین محیط درونی به عنوان فیزیولوژی اندام موجود زنده و محیط بیرونی که در آن زندگی می کند .

وی افزود: این محیط بیرونی همه چیز را شامل می شود از جمله آب، هوا و موجودات زنده دیگری که در اطراف او هستند و حتی انسان هایی که یک انسان دیگری را در اجتماع احاطه می کنند.

محمدی اظهار کرد: در اسلام و هر آنچه که به عنوان آموزه های دینی ماست همه مسائل چه مادی و چه معنوی از زمان تشکیل نطفه تا پایان عمر انسان در نظرگرفته شده است.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت:  وقتی انسان عصبانی می شود ترکیب خونش تغییر می کند و این تغییرات در جهتی پیش می رود که سرخ و برافروخته می شود و حرف هایی می زند که اصلا پایه منطقی ندارد؛ حرف بد زدن که نیازی به تفکر ندارد و وقتی انسان عصبانی و برافروخته است طبیعی است با تغییراتی که در وی ایجاد شده نمی تواند فکر کند؛ اما حرف خوب زدن نیاز به تفکر داشته و ریشه عقلانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند سبحان محیط درونی را برای همه اعضای بدن از جمله تک تک سلول ها، بافت ها و اندام ها قرار داده و تنظیمات آنها مانند جامعه است؛ همان طور که در جامعه عده ای امنیت، عده ای بهداشت، عده ای تولید غذا، عده ای نگهبانی، عده ای نظافت و عده ای جمع آوری پسماند را انجام می دهند در درون تک تک سلول ها نیز اینها پیش بینی شده است.

محمدی افزود: اگر بدن انسان را به یک ساختمان تشبیه کنیم، زیباترین بخش ساختمان که نمای آن است همان صورت آدمی است؛ چشم در عین زیبایی آثار حفاظتی دارد و این آثار، مژک های آن هستند که مانند نیزه در مقابل دشمن محافظت می کند و اشک چشم نیز جلا دهندگی و استرلیزه کردن چشم را مقابل عوامل بیرونی بر عهده دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: تمام کارهایی که آدمی انجام می دهد بر او تاثیر می گذارند و خصوصیاتی مانند ریا، دروغ، تهمت و ویژگی هایی از این قبیل آثار سوء روانی بر وی برجا خواهد گذاشت.

*ریا و دروغ سلامت جامعه را به خطر می اندازد

وی ادامه داد: وقتی ریاکاری کرده و دروغ می گوییم عده ای در جامعه آسیب می بینند و همین آسیب سلامت عده ای را به خطر می اندازد؛ شاید در لحظه فکر کنیم چیزی که می گوییم به نفع فرد، گروه و یا یک تفکر است اما بخشی از جامعه را  آسیب می رساند و آثار آن را در سرمایه های اجتماعی جامعه مشاهده می کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: گاهی آنهایی که باید طلایه دار و پیشروی این حرکت باشند و از سرمایه ای اجتماعی محافظت کنند ماموریت اصلی خود را فراموش می کنند؛ ماموریتی که خدا برای عهده انسان هایی به عنوان رسول و نبی خود گذاشت و دیگران نیز ادامه دهنده آنها بودند کم کم به فراموشی سپرده می شود و در نتیجه آن سرمایه ای به نام سرمایه ای اجتماعی در حال آسیب جدی و از بین رفتن است.

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار کرد: سرمایه های اجتماعی جامعه  در حال آسیب است و گسل میان نسلمان ایجاد شده است و آن به این دلیل است که به ماموریت هایمان خوب پردازش نکردیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت خیران در بخش های مختلف جامعه گفت: شاید در خیلی از موارد خیّر بی پول به مراتب بهتر از خیّر پول دار باشد؛  بعضی از آدم ها آبرو دارند و آبروی آنها سرمایه شان است.

*در جلسات مجمع سلامت به دنبال پول نباشیم

محمدی بیان کرد: در جلسات مجمع سلامت به دنبال پول نباشیم بلکه دنبال راه حل باشیم و با فکر، اندیشه و پیشنهادات به دنیال این باشیم که چگونه می توانیم آنچه را داریم حمایت و نگهداری کنیم.

فرماندار شهرستان پیشوا بیان داشت: خیلی از خیرانی که در این جلسه حضور دارند، شاید قدرت مالی چندانی نداشته باشند اما سرمایه ای به عنوان آبرو در اختیار دارند و امروز از آن به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می کنیم.

 

محمدی گفت: امام راحل(ره) فرمودند که ما نسیمی از اسلام داریم و مسلما با عدالت امیرالمومین بسیار فاصله داریم ولی آنچه که به عنوان دین و اعتقاد از آن یاد می کنیم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به فقر زیرساخت ها در پیشوا افزود: همان طور که بلوغ زودرس و یا دیررس برای فرد می تواند ایجاد مشکل کند اگر منطقه ای نیز شرایط استان شدن و یا شهرستان شدن را داشته باشد و انجام نشود و یا اینکه زودتر از حد ممکن انجام شود  لطمه خواهد دید؛ پیشوا نیز به عنوان شهری که نارس و فاقد زیرساخت های لازم بود تبدیل به شهرستان شد.

محمدی ادامه داد: آنچه واضح است و همه علمای دینی و جامعه شناسان نیز آن را تائید می کنند این است وقتی جمعیت در منطقه ای  متمرکز شود نیازمند زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است و اگر  نیازهایش تامین نشود مشکل آفرین خواهد شد و در این صورت سلامت و امنیت جامعه با خطر روبرو خواهد شد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: سرمایه اجتماعی شامل باورها، اعتقادات، شجاعت، صداقت و راستگویی می شود و دروغ پردازی نیست؛ اگر می خواهیم به جایی برسیم دیگران را نردبان نکنیم و وقت مردم را به بطالت نگذرانیم؛  چرا از وقت مردم سواستفاده کنیم؟ مردم سرمایه های اجتماعی ما هستند.

*هر جا مردم ورود پیدا کردند زیباترین صحنه ها خلق شد

رئیس مجمع سلامت شهرستان پیشوا بیان کرد: هر جایی مردم ورود پیدا کردند و کار را با حضور بسیج وار آنها و نه بخشنامه ای انجام دادیم زیباترین صحنه ها خلق شد؛   آیا در شب های احیا و یا در ایام محرم، صفر و اربعین مردم را دعوت می کنیم؟ اما ببینید چقدر زیبا می آیند و چقدر زیبایی می بخشن.

وی افزود: اگر امام بزرگوار  فرمودند این محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته به خاطر کاری است که بسیج وار و با اعتقاد قلبی مردم انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه مردم هر جایی ورود کردند کار را به بهترین نحو ممکن به انجام رساندند، اظهار کرد: مردم در جنگ ورود پیدا کردند و بسیج را با آن زیبایی به وجود آوردند؛ در همین پیشوا خیرین در بحث مدرسه سازی بسیار خوب ورود پیدا کردند و در بحث ساخت مساجد و اماکن مذهبی نیز همین طور است.

فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: اگر مردم در مباحث مختلف مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و... ورود ییدا کنند اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد؛ دست خدا با جماعت است و جماعت را کمک می کند و هر کس برای خداوند کار کند مزدش را از پروردگار خواهد گرفت.

وی افزود: هنوز در فهم حلال و حرام مشکل داریم؛ اینکه فردی علیرغم وجود کم آبی از آب شرب برای آبیاری گلخانه و یا باغ خود استفاده می کند قابل بخشش نزد خداوند نیست؛ خداوند از حق خود می گذرد اما از حق بندگانش نخواهد گذشت؛ اینها مواردی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

محمدی بیان کرد:  پولی که امروز شهرداری از اعتبارات ارزش افزوده می گیرد پول دولت است و دولت جدا از نظام نیست؛  این پول مالیات و ارزش افزوده ای است که مردم، کشاورز، کسبه، کارمند و ... می پردازند که حق الناس است و رعایت اولویت در آن حرف اول را می زند.

فرماندار شهرستان پیشوا عنوان کرد: امروز اولویت اول در شهر و روستاها باید آسفالت کوچه ها و معابر باشد و اگر کسی پول مردم را هدر دهد قابل چشم پوشی و گذشت نیست.

وی با بیان اینکه اعتبارات ارزش افزوده نباید در مباحثی که برای آن تعریف نشده خرج شود، گفت: آسفالت معابر و کوچه ها و احداث پارک و بوستان و توسعه سطح بهداشت باید در اولویت کار شهرداری باشد.  

محمدی با بیان اینکه شهرداری در بحث سلامت بیشترین تاثیر را دارید اظهار کرد: ما جامعه افسرده ای داریم و خنده از یادمان رفته است و باید از اولویت های شهری این باشد تا مقداری از این افسردگی کاسته شود.

 

*لزوم اصلاح رنگ ها در محیط شهری برای کاستن افسردگی

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به اینکه درمان افسردگی فقط موسیقی نیست، اظهار کرد: اصلاح میادین، ایجاد پارک و اصلاح رنگ ها در محیط شهری می تواند به کاهش افسردگی و ایجاد روحیه شادابی و نشاط کمک کند.

رئیس مجمع سلامت شهرستان پیشوا با اشاره به نقش مدارس در فرهنگ سازی گفت: اگر همه امکانات را به آموزش و پرورش دهند باز هم جامعه ضرر نخواهد کرد؛ در طرح همیار پلیس از ظرفیت مدارس استفاده شد و به خوبی فرهنگ سازی شد و چه اشکالی دارد طرح همیار بهداشت، همیار پزشک، همیار سلامت و .. را نیز از طریق مدارس راه اندازی و اجرایی کنیم.  

وی گفت: در بحث سلامت باید از مساجد، پایگاه های بسیج و مدارس شروع کنرده و علما و روحانیون را دخیل کنیم و سپس آن را به سطح ادارات بکشانیم؛ مردم اگر ببینند که واقعا قرار است کاری انجام شود خودشان پیش قدم می شوند.

محمدی ضمن تاکید بر حضور پررنگ خیران و روحانیون در جلسات مجمع سلامت بیان کرد: اعضای مجمع سلامت اگر ماهی یک بار هم دور هم جمع شوند و بتوانند یک راه حل ارائه دهند و آن را عملی کنند بسیار اتفاق مبارکی خواهد افتاد.

 

وی با اشاره به بازگشایی مرکز درمانی شهید مهتدی گفت: این مرکز در حال حاضر با استقبال خوب مردم مواجه شده است؛ شاید خدمات این مرکز هنوز کامل نباشد ولی باید با افزایش جامعه هدف و توسعه خدمات این مرکز در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

 

نظر شما