صبح امروز ٢٣ تیرماه:

آیین بازگشایی خط ۷متروی تهران با حضور استاندار تهران برگزار شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۸:۳۶:۳۲
کد خبر: ۷۲۸۷۰۵
آیین بازگشایی خط ۷متروی تهران با حضور استاندار تهران برگزار شد
آئین بازگشایی بخش میانی خط ۷مترو‌ تهران و افتتاح ایستگاه مهدیه امروز ٢٣ تیرماه با حضور محمدحسین مقیمی، محمدعلی افشانی شهردار و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهرتهران برگزار شد.
 به گزارش خبرگزاری برنا تهران،خط ۷مترو تهران به طول ۲۷کیلومتر از جنوب شرق تهران (شهرک امیرالمؤمنین «ع»)،مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی آغاز و در مسیرشرقی_غربی به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین رسیده و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال به میدان کتاب (سعادت آباد)منتهی می شود.

این خط مترو شامل ۴فاز می باشد که بخش میانی آن در فاز یک حد فاصل محدوده ایستگاه های مهدیه تا شهید نواب صفوی به طول ۶کیلومتر و۶ایستگاه ،فاز دوم حدفاصل محدوده ایستگاه های بسیج تا مهدیه به طول ۸/۵کیلومتر و۷ایستگاه ،فاز سوم وبخش میانی حدفاصل محدوده ایستگاهای شهیدنواب صفوی تا میدان صنعت به طول ۷/۵کیلومتر و۶ایستگاه و فاز چهارم که شامل پایانه و پارکینگ و ایستگاه های باقیمانده ،به طول ۵کیلومتر و ۳ایستگاه می باشد امروز با حضور استاندار تهران به بهره برداری رسید.

گفتنی است خط ۷مترو در مجموع دارای ۲۲ایستگاه و همچنین ۶ایستگاه تقاطعی می باشد .

همچنین دارابودن  طولانی و‌عمیق ترین تونل ،عبور از زیر تمامی خطوط مترو با حداقل روباره ممکن و استفاده از فناوری دیواردیافراگمی برای اولین بار در ساخت ایستگاه های مترویی از مهم ترین ویژگی های خط ۷مترو تهران است.

 

نظر شما