فرماندار شمیرانات:

با توسعه و گسترش ورزش همگانی آسیب های اجتماعی در کشور به حداقل خواهد رسید

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۴:۴۱:۰۲
کد خبر: ۷۵۳۴۷۳
با توسعه و گسترش ورزش همگانی آسیب های اجتماعی در کشور به حداقل خواهد رسید
دکتر شهریور فرماندار شمیرانات در جلسه شورای ورزش شهرستان ضمن تاکید بر لزوم گسترش ورزش همگانی گفت: توسعه ورزش همگانی و ایجاد محیط ورزشی خانوادگی گامی بزرگ به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و تزریق نشاط، شادمانی و امید در میان مردم بویژه جوانان است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ دکتر سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات در جلسه شورای ورزش شهرستان ضمن خوشامدگویی به حضار جلسه و تسلیت ایام شهادت اباعبدالله(ع) با اشاره به حضور و اعزام ورزشکاران از شمیرانات در مسابقات آسیایی جاکارتا خاطرنشان کرد: پیش از اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی بدرقه ای شایسته از این عزیزان داشتیم و انشاالله در آینده ای نزدیک مراسم تقدیری درخور این افتخارآفرینان در شهرستان خواهیم داشت.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: شهرستان شمیرانات پتانسیل و استعداد بالقوه بسیار بالایی در حوزه ورزش قهرمانی دارد و با توسعه زیرساخت ها این استعدادهای بزرگ شناسایی و پرورش داده خواهند شد.

دکتر شهریور تاکید نمود: در سطح شهرستان با مدیریت دقیق باید بخشی از درآمد اماکن ورزشی خصوصی جهت توسعه ورزش همگانی و افزایش سرانه ورزشی شمیرانات برای مردم کم بضاعت و اقشار ضعیف اقتصادی هزینه گردد.

وی افزود: در بخش های لواسانات و رودبارقصران و شهرهای لواسان، اوشان فشم و میگون و شمشک و دربندسر باید چند قطعه زمین جهت ایجاد اماکن ورزشی و توسعه ورزش روستایی درنظر گرفته شده و فریز شود تا در آینده در بخش ها نیز با مشکلی نظیر نبود زمین جهت توسعه اماکن ورزشی در منطقه یک تهران مواجه نشویم.

مقام عالی دولت در شهرستان شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم گسترش ورزش همگانی در کشور خاطرنشان کرد: ورزش های همگانی و پیاده روی ها، کوه پیمایی ها و راه پیمایی های خانوادگی در محیطی شاداب و سالم باید در دستور کار شورای ورزش شهرستان قرار گیرد و بصورت منظم و ماهیانه و با اطلاع رسانی گسترده عملیاتی گردد.

دکتر شهریور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی یادآور شد: توسعه ورزش همگانی و ایجاد محیط ورزشی خانوادگی سرشار از شادی، نشاط و سلامتی می تواند گامی بزرگ برای کاهش آسیب های اجتماعی و تزریق نشاط و شادمانی و امید در میان جوانان باشد.

فرماندار شمیرانات اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون پدیده اضافه وزن و دیابت در میان نونهالان و نوجوانان ،تمام مدارس در سطح شهرستان شمیرانات باید حداقل ۱۵ دقیقه ورزش صبحگاهی و عمومی را در مدارس اجرا نمایند.

دکتر شهریور در پایان تاکید کرد: باید امکانات شهرستان شمیرانات در این شهرستان و برای مردم شریف و بزرگوار آن هزینه شود و نباید از منابع و امکانات شمیرانات جهت توسعه دیگر مناطق استان استفاده شود.

در ادامه این جلسه دکتر طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، ری ،شمیرانات و... در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض سلام و تسلیت ایام محرم با اشاره به لزوم گسترش ورزش همگانی در کشور خاطرنشان کرد: باید از ورزش بعنوان ابزاری به منظور گسترش شادی و نشاط عمومی و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بهره بگیریم.

وی یادآور شد: متاسفانه روند گسترش و توسعه تجهیزات ورزشی و افزایش سرانه ورزشی در کشور بسیار کند دنبال می شود و باید با نگاهی کارشناسی شده و دقیق ضمن افزایش سرانه ورزشی برای آحاد مردم ایران، بانوان کشور و سه دهک پایینی اقتصادی را در اولویت جهت بهره گیری از امکانات ورزشی قرار داده و نشاط و امید را به این دو قشر مظلوم تزریق نماییم.

وی در پایان تاکید نمود: بخش مهمی از بودجه ورزشی کشور باید در نظام آموزش و پرورش هزینه شود تا استعداد و پتانسیل نونهالان و نوجوانان شکوفا شده و جهت کسب موفقیت و افتخار برای میهن پرورش داده شود.

گفتنی است، در ادامه این جلسه هریک از اعضا راهکارها و پیشنهادات خود را جهت توسعه ورزش در شهرستان ارائه دادند.

 

نظر شما