رییس اداره ورزش و جوانان ورامین:

یاری شهرداری ورامین به ورزش ، راهگشای معضلات خواهد بود

۱۳۹۷/۰۷/۲۰ - ۰۷:۳۰:۴۷
کد خبر: ۷۶۳۴۸۴
یاری شهرداری ورامین به ورزش ، راهگشای معضلات خواهد بود
نشست مشترک هیات های ورزشی ورامین با حسین دهقان شهردار ، جعفر اردستانی رییس شورای شهر ، رضا خانی مدیرعامل سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری و ابراهیم شیرکوند رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، رییس اداره ورزش و جوانان ورامین در ابتدای نشست مشترک هیات های ورزشی ورامین، ضمن خرسندی از تشکیل جلسه با متولیان مدیریت شهری ، گفت: تنها راه حل خروج از بحران های فعلی در زمینه مالی ، حمایت و یاری شورای شهر و شهرداری از ورزش ورامین است.

ابراهیم شیرکوند افزود: این منطقه با توجه به قدمت دیرینه ، از زیرساخت های لازم برخوردار نبوده و تنها 7 سالن جهت خدمت رسانی به جوانان در اختیار است.

وی ادامه داد: درحال حاضر 45 هیات در رشته های مختلف فعالیت دارند ، ولی بودجه تعریف شده ای نمیتوان تخصیص داد ؛ چراکه اعتبارات و درآمد لازم وجود ندارد و از سوی نهادهای بالادستی کمک مالی به ورزش شهر تزریق نمی شود.

رییس اداره اظهار کرد: بدهی انشعابات که گریبانگیر دیگر روسا بوده از جمله بار سنگینی است که درحال تحمل و رفع آن هستیم و این خود معضلی بوده برای هزینه کردهایی که میتواند منشاء اثرات وجود دیگر مشکلات باشد.

شیرکوند سپس گفت: این امید میرود ، یاری نهادهایی همچون شورا و شهرداری آینده روشن ورزش را رقم زند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری نیز اظهار داشت: تمام تلاشمان در راستای حمایت از ورزش تعریف شده تا بتوانیم راه را برای شکوفایی استعدادهای منطقه هموار نماییم.

رضا خانی گفت: مهمترین رکن مجموعه مدیریت شهری ، افزایش زیرساخت های ورزشی است که امیدواریم با ساخت مجموعه های مختلف ، گامی در راستای خدمت رسانی برداریم.

وی افزود: انتظارات از این سازمان بالاست ولی بودجه ای که تخصیص داده شده پاسخگوی تمامی مشکلات نیست و باید برای رفع این مهم از دیگر پتانسیل های موجود در منطقه بهره برد.

خانی اشاره داشت: تشکیل کمیته ورزش بصورت مشترک با همکاری مدیریت ورزش ، کمک شایان توجهی برای رفع مشکلات به همراه خواهد داشت.

رییس شورای شهر در ادامه این نشست اظهار داشت: از جمله وظایف شورا حمایت از جوانان و ورزش است و این امر با تشکیل سازمان فرهنگی - ورزشی میتواند نقطه عطفی در راه خواسته اهالی شهر باشد.

جعفر ارستانی گفت: این مهم ، اواخر دوره چهارم در دستور کار قرار گرفت و در دوره پنجم ، سازمان بصورت رسمی فعالیتش آغاز شد.

وی اشاره کرد: براین اساس ، بودجه ای برای سازمان تعریف شد تا بتوان با تیم داری نسبت به افتخارآفرینی شرایط را مهیا نماییم.

رییس شورا افزود: در جهت حمایت از ورزشکاران ، در دوره سوم شورا مصوب شد از قهرمان ملی به نسبت کسب عنوان ، تجلیل بعمل آید.

اردستانی گفت: نکته مهم و قابل تامل که باید به آن جامه عمل پوشاند ، وعده برخی کاندیداهای مورد حمایت جامعه ورزش در دور پنجم است که قول مساعد دادند در صورت ورود به شورا از ورزش بصورت جامع و کامل حمایت نمایند و حال تنی چند از افراد هم اکنون سکاندار این نهاد مردمی هستند و عرصه جهت عمل مهیا گردیده است.

رییس شورا افزود: برای سال 97 ، 6میلیارد تومان جهت ورزش تخصیص داده شده که رقم قابل توجی میباشد ، همچنین مقرر گردیده 250 میلیون تومان نیز به هیات های ورزشی تعلق گیرد.

 

شهردار ورامین در ادامه این نشست عنوان کرد: ورزش میتواند مشکلات اخلاقی و روحی را برطرف نماید و این امر زمینه ساز اتفاقات خوش آیند خواهد بود.

حسین دهقان گفت: هرچند رویه پرداختن به ورزش باید مهیا باشد ولی متاسفانه شهر از لحاظ زیرساخت ورزشی در فقر به سر میبرد و این معضل از قبل وجود داشته و اگر هر شهرداری یک نیم نگاه به افزایش مجموعه ها داشت ، هم اکنون با چنین مشکلاتی روبرو نبودیم.

وی اظهار کرد: شهرداری ورامین تنها 3 زمین چمن مصنوعی کوچک دارد و این یک فاجعه بزرگ محسوب میشود.

شهردار افزود: برای افزایش فضاهای ورزشی دو مجموعه در محدوده های میدان ولیعصر«عج» و مسجد جامع پیش بینی گردیده و بودجه نیز تخصیص یافته که امید میرود با راه اندازی آن ، خدمتی صادقانه به جوانان شهرمان را در کارنامه اعمال به ثبت رسانیم.

شهردار اشاره داشت: جهت کشف استعدادهای درخشان ورزشی ، بودجه جداگانه ای در نظر گرفته شده که با کمک رییس اداره و هیاتهای ورزشی تخصیص داده خواهد شد.

دهقان اذعان کرد: تشکیل کمیته ورزش بعنوان مشاور در کنار مدیریت شهری منجر به اتفاقات خوش آیند برای آینده ورزش میشود که این امر مهم درحال پیگیری و به ثمر رسیدن است.

در ادامه این جلسه ، روسای هیاتهای ورزشی به مشکلات پیش روی ورزش پرداختند و خواستار حمایت همه جانبه از سوی اعضاء شورا بعنوان منتخبین و شهردار شدند.

 

نظر شما