فرماندار ملارد:

پیشگیری به عنوان یک اصل پیش از مواجهه با شرایط بحرانی باید مدنظر قرار بگیرد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۶۳۹۶۹
پیشگیری به عنوان یک اصل پیش از مواجهه با شرایط بحرانی باید مدنظر قرار بگیرد
حسین توکلی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد بر شناسائی نقاط آسیب پذیر در مواقع اضطراری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان ملارد به ریاست حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای این شوراها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه چند تن از مدیران و روسای ادارات مرتبط با حوزه بحران و پدافند غیرعامل ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اخیر و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته ، به بیان برنامه های آتی و مشکلات و کمبودهای موجود در اجرای این برنامه ها پرداختند .

توکلی کجانی سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد بحران شهرستان ملارد با اشاره به این نکته که همواره پیشگیری بعنوان یک اصل پیش از مواجهه با شرایط بحرانی مدنظر قرار میگیرد ، بر شناسائی نقاط آسیب پذیر و همچنین به روز نمودن اطلاعات موجود تاکید کرد.

وی ایجاد آمادگی و فراهم نمودن تمهیدات و مقدمات لازم از سوی دستگاههای متولی را ضروری برشمرد و گفت: مصوبات این دو شورا باید به صورت مستمر و با جدیت پیگیری شود تا به مرور زمان امکانات و تجهیزات مورد نیاز تامین و در اختیار قرار گیرد. وی در ادامه با توجه به ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل و تاکیدات صورت گرفته در این باره ، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی برای نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در سطح شهرستان ملارد را خواستار شد.

توکلی کجانی ادامه داد: نگاه مدیران به مقوله بحران باید تخصصی تر باشد و مفاهیمی همچون مواقع بحران و پدافند غیرعامل برای مردم و به ویژه مدیران تشریح و تبیین گردد. ارائه آموزش های عمومی و توزیع بروشور در سطح شهرها و روستاها بعلاوه تهیه کتابچه مدیریت بحران شهرستان شامل تعیین نقاط حادثه خیز ، خطوط انتقال ، راههای ارتباطی ، حجم جمعیت و سایر پارامترهای مربوطه از دیگر تاکیدات سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد در این جلسه بود.

 وی با طرح این سوال که علیرغم گذشت نزدیک به یکسال از حادثه زلزله در شهرستان ملارد چه اقدامات بازدارنده و آموزشی برای مردم در مواجهه با این حادثه طبیعی صورت گرفته گفت معرفی نقاط امن و اطلاع رسانی مراکز امدادی و اورژانسی نخستین کاری است که شهرداریها و دهیاریها باید در اسرع وقت انجام دهند.

فرماندار ملارد خاطر نشان کرد :آئین نامه و دستورالعمل های مربوط به پدافند غیرعامل تدوین و ابلاغ شده که انتظار میرود مدیران و مسئولان با آنها آشنائی کامل داشته باشند .

 

خبرنگار: محمدحسین عباسی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز