رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت تهران؛

تهران آمادگی کامل انجام ثبت سفارش کالا را دارد

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۳:۰۶
کد خبر: ۷۷۲۶۵۵
تهران آمادگی کامل انجام ثبت سفارش کالا را دارد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت : استان تهران ۷۰درصد ثبت سفارش های کشور را انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با موضوع بررسی مشکلات پسماند در شهرک صنعتی چرمشهر و تخصیص ارز واحدهای تولیدی با حضور مقیمی استاندار، صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت ، معاونین استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی بخش خصوصی و دولتی در استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه جعفری مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی چرمشهر گزارشی از وضعیت شهرک و مشکلات بخش پسماند و محیط زیست ارائه نمودند وی گفت : بیش از ۲۰۰هزار متر مکعب پسماند وجود دارد که بدلیل سنگینی و هزینه بردار بودن تاکنون اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته و شرایط آن به حالت اضطرار رسیده و باید راهکار مناسب برای آن تعیین کرد.

تواهن معاون عمرانی استانداری نیز با اشاره به کارهای انجام شده برای پسماند شهرک چرمشهرگفت : در جلسات مختلف شورای اداری استان و شهرستان این موضوع بحث شده و سازمان همیاری شهرداری موظف به اجرای طرح شده و تا ۶ ماه زمان برای شروع بکار تصفیه خانه نیاز می باشد. ولی برای کوتاه مدت محل مناسبی در نظر گرفته شده که دپو پسماندها انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه، مشکلات تخصیص ارز به واحدهای تولیدی با حضور نمایندگان بانک مرکزی و اعضای اتاق بازرگانی و بخش خصصی برگزارشد.

عیدیان مشاور و قائم مقام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گزارشی از وضعیت صادرات و واردات استان و کشور ارائه و کاهش تولید ، خدشه دار شدن اشتغال ، بیکاری، خسارت به تولید کنندگان ، کاهش درجه اطمینان به دستگاههای دولت را از آفات پیش روی دانست.

نبود دستور العمل منسجم و خطای طراحی دلیل اصلی مشکلات ثبت سفارش است

صادقی رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان تهران درگزارشی به تشریح وضعیت ثبت سفارشات در چند ماهه اخیر پرداخت و گفت : مشکلات ثبت سفارش در دو ایستگاه وارد شده یکی در دستگاههای تخصصی مثل وزارت صنعت، معدن وتجارت، جهاد کشاورزی و بهداست و درمان است ، بر اساس ابلاغیه ها مقرر شد این دستگاهها نسبت به کنترل ارز مورد نیاز وارد کنندگان اقدام کنند. این کنترل ، بدون وجود دستور العمل منسجم و با سرعت انجام شد از آنجائیکه این مراجعات بیشتر مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود بیشترین مشکلات هم دراین وزارتخانه ظهور و بروز پیدا کرد.

دبیرستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: علت این اتفاقات نبود دستورالعمل مدون و خطا در طراحی موضوع بود.خطای اول حضور همه متقاضیان به استان تهران بوده و خطای دوم کنار گذاشتن بانکهای اطلاعاتی موجود بود که کارشناسان دفتر تخصصی در وزارت متبوع موظف بودند مجددا نسبت به ارزیابی و تایید صلاحیت متقاضی اقدام کنند که خطای استراتژیکی در فرایند بود. این مشکلات در جلسه ای با وزیر وقت مطرح و مقررشد که ثبت سفارش کالا مجددا به استان ها واگذار شود.

صادقی در ادامه گفت : استان تهران ۷۰درصد ثبت سفارش های کشور را انجام می دهد و در این کارتجربه کافی داریم و حدود ۱۰۰۰نفر ارباب رجوع را پذیرش می کردیم اما با وضعیت فقط مشکلات از وزارت متبوع به سمت استان خواهد آمد.

رئیس سازمان تاکید کرد: ما آماده پذیرش کار ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن وتجارت هستیم و فرایند آن را بگونه ای تنظیم کرده ایم که بدون حضور ارباب رجوع و در کمترین زمان ممکن کار صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز