مانور زلزله در مدرسه پسرانه استاد شهریار روستای قمصر برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۸:۴۴:۱۱
کد خبر: ۷۸۳۹۸۴
مانور زلزله در مدرسه پسرانه استاد شهریار روستای قمصر برگزار شد
مانور زلزله در مدرسه پسرانه استاد شهریار روستای قمصر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مانور زلزله در مدرسه پسرانه استاد شهریار با حضور کارشناسان هلال احمر شهرستان ری و ماموران آتشنشانی و حوادث باقرشهر برگزار شد و طی آن دانش آموزان مدرسه با تمرین این مانور مهارت هایی را جهت مواجه با زلزله آموختند.

آموزش کودکان، ایمن سازی مدرسه، اجرای مانور، انتقال مجروحان، مداوای مصدومان، اعزام به بیمارستان از مراحل مانور در این برنامه به شمار رفت.

اسماعیل آقاخانی دهیار قمصر در حاشیه برگزاری این مانور ، ارائه آموزش و انجام تمرین‌های مدیریت بحران را دو مقوله مهم در برگزاری مانور زلزله دانست و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور، ارتقای آمادگی در مقابله با حوادث است.

دهیار قمصر با بیان اینکه مدارس از دیرباز یک آزمون همیشگی برای مدیریت بحران و اسکان آسیب دیدگان بوده‌ است، گفت: مانور و افزایش اطلاعات جامعه هدف در مقوله آمادگی درزمینهٔ مقابله با بحران‌ها باعث کاهش تلفات در هنگام وقوع زلزله و اتفاقاتی از این‌ دست می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان بهره وران اصلی آموزش ها و مانور زلزله هستند که در آینده به عنوان سفیران جمعیت هلال احمر برای ترویج آموزش های خود امدادی در زمان حوادث خدمت خواهند کرد.

 

نظر شما