باهدف تصمیم تدبیر و تداوم انتخاب در جوانان :

چهارمین دوره آموزشی "راه روشن" درشهرستان پردیس برگزارشد

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۷:۰۲:۵۰
کد خبر: ۷۹۶۴۷۸
چهارمین دوره آموزشی راه روشن درشهرستان پردیس برگزارشد

به گزارش‌ خبر گزاری برنا تهران؛ چهارمین دوره کارگاه های آموزشی "راه روشن"در راستای طرح سراسری وزارت ورزش و جوانان باهمکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و مرکز مشاوره آرمانا به همت معاونت فرهنگی و جوانان شهرستان‌پردیس در محل اداره ورزش و جوانان با حضور ۳۰ نفر از جوانان با تسهیل گری سارا بناییان کارشناس ارشد روانشناسی برگزار شد.

درخشان دارا در حاشیه این کارگاه گفت، با هدف تصمیم تدبیر و تداوم در انتخاب جوانان چهارمین دوره کارگاه راه روشن با موضوع آموزشهای پس از ازدواج پس از پایش از شرکت کنندگان سه دوره قبلی(متاهلین) و علاقمندان جدید در راستای ماموریتهای آموزشی حوزه فرهنگی و جوانان و مسولیت کارگروه فرهنگی ورزشی در کمیسیون بانوان شهرستان برگزار شد.

معاون اداره ورزش و جوانان ضمن اشاره به تفاوت های روان شناختی زوجین که یکی از عوامل اصلی بروز اختلافات زناشویی می شود، اظهار داشت: این تفاوت ها شامل تفاوت در تفکر، انگیزه، تحلیل های ذهنی، عوامل روحی و روانی زوجین می باشد.در این کارگاه سعی شد شرکت کنندگان با یادگیری ارتباط موثر بتوانند رابطه‌ شان را بهتر درک کرده و آن را محکم کنند. همچنین آن ها این توانایی را به دست آورند که بتوانند تعارضات خود را به حداقل رسانند، خشم خود را کنترل کرده، ارزش‌ها و خواسته‌هایشان را بهتر بیان کنند.

مسول کارگروه توسعه ورزش بانوان گفت: برای دستیابی به این امر مهم، در تمامی اموزشهای ویژه راه روشن سعی شد آگاهی از تفاوت های بنیادین بین زن و مرد جهت به دست آوردن درک صحیح،جهت رسیدن به تفاهم و درک تفاوت های فردی زوج های جوان اطلاعات کاربردی و علمی به علاقمندان زندگی بهتر ارایه گردد.

معاون فرهنگی و جوانان ضمن اشاره به مهارت های پس از ازدواج، افزود: زوجین هر قدر نقاط مشترک داشته باشند و هر قدر در محیط مشابهی رشد کرده باشند باز هم یک تفاوت خیلی بزرگ دارند که بین آن ها شکاف ایجاد می کند و آن جنسیت است که این مهم در چهارمین کارگاه در مدت زمان‌۴ ساعت تشریح شد.

بناییان مدرس کارگاه راه روشن اظهار داشت: زن بودن یا مرد بودن ویژگی مهمی است که می تواند زوجین را به دو دنیای مختلف پرتاب کند. به خصوص که این ویژگی همزمان با بزرگ شدن افراد بعد اجتماعی پیدا می کند و بر اساس چارچوب های جامعه، خلقیات متفاوتی را در افراد به وجود می آورد.

کارشناس ‌مرکز مشاوره آرمانت گفت: اگر خصوصیات اجتماعی را از افراد فاکتور بگیریم، ویژگی های فیزیولوژیکی هم می تواند تعیین کننده تفاوت های رفتاری زن و مرد باشد. افراد برای داشتن یک زندگی مشترک موفق باید این تفاوت ها را بدانند تا بتوانند طرف مقابلشان را درک کنند.

گفتنی است، این کارگاه مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت و کلیه شرکت کنندگان ضمن پذیرایی ناهار گواهی معتبر شرکت در کارگاه  و پمفلتهای آموزشی،دریافت کردند.

شایان ذکر است ۳دوره قبل مجموعه راه روشن در فاز۱۱ پردیس،فاز ۴پردیس،فرهنگسرا مهربومهن برگزار شده بود که به جهت تلاشهای ارزنده بناییان مدرس کارگاه ها سیفی رییس اداره ورزش و جوانان تقدیرنامه ای به وی اهدا کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز