تقی زاده:

مناطق سیل دیده سوسنگرد و دشت آزادگان از شرایط بحران خارج شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۸:۴۶:۲۴
کد خبر: ۸۳۴۲۳۵
مناطق سیل دیده سوسنگرد و دشت آزادگان از شرایط بحران خارج شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به خروج مناطق سیل‌زده دشت آزادگان و سوسنگرد از شرایط بحرانی گفت: در حال حاضر شرایط نسبتاً خوبی در منطقه وجود دارد و نیروهای استان تهران به تدریج از منطقه خارج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ محمد تقی‌زاده عصر دیروز در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران با اشاره به معین بودن استان تهران در خوزستان اظهار داشت: محدوده‌ای که برای استان تهران مشخص شد دشت آزادگان با ۶ هزار کیلومترمربع وسعت و ۴ شهر و ۶۹ روستا بود.

وی با اشاره به وجود ۶۵ کیلومتر از محور کرخه در دشت آزادگان افزود: در بازدید میدانی، خروجی آب کرخه در چذابه شناسایی شد که ورودی آب ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه و ۴ برابر پیک معمول بود که در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که ۵ تا ۱۰ نقطه دیگر از خروجی مرز ایران و عراق را باز کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: برای حفظ شهرهای سوسنگرد، کوت سید نعیم و بستان تنها ۷۲ ساعت فرصت داشتیم که افراد را در نقاط بحرانی مستقر و احداث و تقویت سیل‌بند انجام شود، همچنین با توجه به زمان‌بر بودن انتقال ماشین‌آلات از تهران با اجاره وسایل اقدامات را آغاز کردیم.

تقی‌زاده ادامه داد: ۱۵۰ تا ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک در منطقه وجود دارد که با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط را کنترل کردیم، همچنین بیش از ۲۵ کیلومتر سیل‌بند احداث شد و در زمینه امداد و نجات نیز هلال احمر استان تهران خوب عمل کردند که امکانات و نیازهای اولیه ساکنان محصور در آب تأمین شد.

وی تصریح کرد: شورای تأمین استان خوزستان مصوبه‌ای مبنی بر تخلیه شهرهای سوسنگرد و بستان را در دستور کار خود داشت که با اقدامات انجام شده این مصوبه لغو و وضعیت سوسنگرد و دشت آزادگان به خوبی گذرانده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط نسبتاً خوبی در منطقه وجود دارد و می‌توان منطقه را ترک کرد، البته با توجه به آب و هوای گرم خوزستان همچنان نیاز به اقلام ضروری از جمله  پنکه، کولر آبی، پشه‌بند، لوازم بهداشتی، البسه و دمپایی وجود دارد و همچنین ماشین‌آلات با زمان‌بندی از منطقه برمی‌گردند تا فعالیت‌های عمرانی استان از سر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز