حسن بیگی:

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون و مجمع جوانان استان در کاهش آسیب اعتیاد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۶:۲۷:۱۱
کد خبر: ۸۳۴۶۸۳
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون و مجمع جوانان استان در کاهش آسیب اعتیاد
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران: روحانیون ظرفیت مهم و اثرگذاری برای کنترل گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ اولین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان تهران به ریاست شکراله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران  با حضور مدیران و نمایندگان سمن‌ها در محل استانداری تهران برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر ایجاد نظام جمع‌آوری داده‌های عملکردی سمن‌ها به صورت منسجم در استان تهران گفت: ضروری است مدیران نمایندگان ثابت، مطلع و تام‌الاختیار را برای هماهنگی بیشتر به دبیرخانه کمیته معرفی کنند.

حسن بیگی درخصوص توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد و تسهیل در ایجاد سمن ها در استان تهران اظهار داشت: برگزاری نشست تخصصی  با حضورکارشناسان اجتماعی فرمانداری‌های تابعه باعث توانمندی سازمان‌های مردم نهاد، تسهیل در ایجاد سمن‌ها و برخورد تخصصی در امر مبارزه با مواد مخدر در استان تهران می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و پژوهشی سازمان‌های مردم نهاد موجب توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی، گسترش وافزایش سازمان‌های مردم نهاد و هدایت فعالیت‌های مردمی می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در خصوص برنامه‌ریزی با حضور اساتید حوزه اجتماعی و سمن‌ها با موضوع مبارزه با مواد مخدر گفت: وظایف در طرح ملی مبارزه با مواد مخدر برای هر دستگاه مشخص است و بایستی کار به صورت کارشناسی، تخصصی و با برنامه ریزی هدف گذاری شود.

حسن بیگی با اشاره به ضرورت ورود گروه‌های مختلف در کنترل و فرهنگ سازی راه‌های جلوگیری از گسترش آسیب اعتیاد در جامعه گفت: روحانیون ظرفیت مهم و اثرگذاری برای کنترل گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد دارند. حضور گروه روحانیون در جلسات برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی مردم در امر مبارزه با مواد مخدر فرصت اثرگذاری است.

این مقام مسئول در استانداری تهران، جوانان را ظرفیت دیگری برای توسعه زمینه ایجاد مشارکت اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: مجمع جوانان استان تهران به دلیل برخورداری از ظرفیت نخبگان، فضای مناسبی در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز