فرماندار ویژه شهرستان ری:

همه نهادها و دستگاه‌های شهرستان برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کنند

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۱۷:۳۶
کد خبر: ۸۵۶۷۳۱
همه نهادها و دستگاه‌های شهرستان برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کنند
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: همه دستگاهها، نهادها، شهرداری ها و ارگانهای شهرستان برای غنی کردن اوقات فراغت جوانان با همفکری و هماهنگی کاری ارزشمند و منسجم اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ احمد اسماعیلی‌راد در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به فلسفه شوراها اظهار داشت: اصل هفتم قانون اساسی بحث شوراها را به صورت مبسوط و کاملا قانونمند برای ما تشریح کرده است همچنین در آیاتی از قرآن کریم به اهمیت شورا اشاره شده است.

وی با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی از همان ابتدا با توجه و جهت مشورتی تشکیل شد، تصریح کرد: کشور ما در منطقه آشوب زده خاورمیانه علاوه بر مردم سالاری دینی، امن ترین کشور است و از بسیاری از کشورهای خاورمیانه جلوتر هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه حدود 150 هزار نفر عضو شورای شهر و روستا در کشورداریم، گفت: نظام انتخاباتی و مردم سالاری ما از شوراهای روستا شروع شده و تا نهاد رهبری که بالاترین نهاد کشور است به واسطه رای غیرمستقیم مردم (از طریق خبرگان) انتخاب می شود.  

اسماعیلی‌راد ادامه داد: تمام امور روستاها و شهرها به واسطه شورا که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند، انجام می شود اما هنوز بستر جامعه از لحاظ فکری، فرهنگی و عملیاتی بستر لازم را ندارد تا اختیارات بیشتری بر عهده شورا گذاشته شود البته من معنقدم مردم و شوراهایی که توسط مردم انتخاب شدند ظرفیت واگذاری خیلی از اختیارات نهادهای دولتی را دارند.

وی تصریح کرد: اشکالات جزئی ممکن است در عملکرد و نتیجه کار شورا دیده شود که این تخلفات و اشکالات خیلی جزئی و ناچیز است و اصلا قابل طرح نیست زیرا عملکرد مثبت شورا خیلی بالاتر و بیشتر از حد معمول است لذا امیدوارم در آینده شاهد گسترش و توسعه اختیارات شوراها و واگذاری بیشتر امور به مردم و نهادهای مردمی باشیم.

معاون استاندار تهران بیان کرد: ادعا می کنیم دارای نظام انتخاباتی خیلی پیشرفته تر از کشورهای حول خاورمیانه هستیم که باعث افتخار است لذا برای موفقیت در نهادهای دولتی حتما باید از شورا و این نهادی که مردم پایه ریزی کرده اند و با رای مستقیم آنها شکل گرفته است استفاده کنیم.

اسماعیلی‌راد در ادامه با تاکید بر اهمیت اوقات فراغت جوانان گفت: آموزش و پرورش، شهرداری، شورا و سایر نهادها نسبت به اوقات فراغت جوانان همفکری و هماهنگی داشته باشند البته هیچ دستگاهی فکر نکند فارغ از توجه به اوقات فراغت می تواند به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: هر سازمان، نهاد و دستگاهی در سطح شهرستان که دارای امکاناتی است که می تواند در پر کردن اوقات فراغت شهروندان موثر باشد حتما باید در این کار ورود کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه فرزندان ما نیازمند حفظ و حراست هستند، تصریح کرد: فناوری های جدید مزایای بسیار بالایی دارد اما از طرفی دیگر یک سری مضرات و گرفتاری هایی دارد که باید برای آن برنامه داشته باشیم. نمی توانیم وارد فناوری و تکنولوژی های جدید نشویم بلکه باید برای استفاده از این فناوری ها برنامه داشته باشیم.

اسماعیلی‌راد خاطرنشان کرد: در راه اعتلای کشور و برای جلوگیری از لغزش جوانان به دلیل پر نبودن اوقات فراغت، همه دستگاهها، نهادها، شهرداری ها و ارگانهای شهرستان را با همفکری و هماهنگی منسجم کنیم و برای غنی کردن اوقات فراغت کودکان، جوانان و همه شهروندان کاری ارزشمند اجرا کنیم و بتوانیم برنامه خود را به عنوان الگو برای سایر مناطق ارائه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز