معاون توسعه روستایی کشور:

۳۰۰ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۴:۴۲:۵۴
کد خبر: ۸۵۶۸۷۹
۳۰۰ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد می شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت دوازدهم با توجه ویژه به حوزه روستایی و استفاده از تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی در سال جاری ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار در مناطق روستایی ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محمد امید در حاشیه بازدید از پروژه‌های روستایی شهرستان پیشوا اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های ویژه دولت دوازدهم نگاه به اشتغال روستاییان بوده که برای تحقق این مهم با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان از این اعتبار هزینه و با استفاده از آن ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی ایجاد شد.

به گفته امید این امر باعث شد تا در پایان سال ۹۷ نرخ اشتغال روستاها ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد داشته باشد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از این اعتبارات به حوزه کشاورزی و دامپروری اختصاص یافته است.

وی افزود: حرکت چرخ اشتغال در روستاها باعث افزایش میزان تولید، افزایش سرمایه ملی، رفع بیکاری و افزایش تولیدات پایه‌ای می‌شود.

امید تصریح کرد: به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغالزا در مناطق روستایی، از مانده اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های متعددی در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود، اعتباراتی که به صورت تسهیلات ارزان قیمت چهار تا ۶ درصدی با فرصت بازپرداخت ۹ ساله در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

وی گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده تلاش می‌شود تا حرکات بزرگی در حوزه روستایی انجام و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار تا پایان امسال ایجاد شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: با ایجاد این تعداد شغل نرخ بیکاری در مناطق روستایی چهار تا پنج درصد کاهش می یابد.

امید با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های مناطق روستایی کشور گفت: در حال حاضر ۸۶ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز و بیش از ۸۵ درصد آنها از راه آسفالت برخوردارند و تلاش می‌شود با اولویت قرار دادن مناطق محروم، زیرساخت‌های مورد نیاز روستاهای کشور تأمین شود.

وی در خصوص رسیدگی به مناطق روستایی استان تهران نیز اظهار داشت: برخلاف تصور عامه مردم، بیش از یک میلیون نفر در مناطق روستایی استان تهران زندگی می‌کنند، مناطقی که از ظرفیت‌های ویژه ای برای کارآفرینی برخوردار هستند و می‌توانند در جذب سرمایه گذاران و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، پیشگام باشند.

 

نظر شما