از سوی معاونت عمرانی استانداری تهران؛

ارتقاء کیفیت سرویس مدارس در دستور کار قرار گرفت

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۹:۵۱:۳۱
کد خبر: ۸۵۷۱۸۹
ارتقاء کیفیت سرویس مدارس در دستور کار قرار گرفت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: مقرر شده تا با اصلاح موانع توسط شهرداری تهران و همراهی اتوبوسرانی و مساعدت راهور، شاهد ورود وسائل نقلیه عمومی به ظرفیت سرویس مدارس و ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،؛ محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفتگو یی ضمن اشاره به تجربه مطلوب بکارگیری سرویس مدارس در سطح شهر تهران به همت آموزش و پرورش، راهور و شهرداری، اظهار داشت: طرح سرویس مدارس در طول چند سال گذشته توسط این نهادها به عنوان یک طرح موفق به خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان پرداخته است. این طرح تاکنون، خودروهای سواری و ون‌ها را شامل می‌شد و به جهت ملاحظات ترافیکی و حجیم بودن ابعاد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، این وسائل نقلیه را در طرح نداشتیم. 

 

وی افزود: در همین راستا، مقرر شده تا با اصلاح این موانع توسط شهرداری تهران و همراهی اتوبوسرانی و مساعدت راهور، شاهد ورود این وسائل نقلیه عمومی به ظرفیت سرویس مدارس و ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی باشیم. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در ادامه نیز خاطرنشان کرد: طرح سرویس مدارس و کارگروه شهرستانی آن تا کنون در سطح شهرستان‌های استان تهران، چندان فعال نبوده که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، از اول مهرماه سال جاری با همکاری شهرداری‌ها، آموزش و پرورش شهرستان‌ها و همچنین، راهور شرق و غرب استان، از سال تحصیلی جدید، شاهد راه‌اندازی سامانه سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی(سپند) خواهیم بود. 

 

تقی‌زاده، تصریح کرد: این سامانه به ساماندهی وضعیت ناوگان دانش‌آموزی در مسائلی نظیر، هزینه و تعرفه‌های خدمات‌رسانی، بحث امنیت دانش‌آموزان، مسئله ایمنی وسائل نقلیه فعال در این ناوگان پرداخته و بحث آموزش رانندگان در خصوص مواجهه با دانش‌آموزان را با اعتبار کارگروه‌های شهرستانی و مشارکت پلیس راهور دنبال خواهد کرد.

 

وی عنوان داشت: همچنین، با توجه به لزوم مشارکت مسئولین در سطوح مختلف و راه‌اندازی سامانه در روستاها نیز، مقرر شده تا بخشداران نیز در جلسات کارگروه‌های شهرستانی شرکت کرده و زمینه لازم را برای اجرای طرح در سطح روستاها را فراهم کنند.
 
 
 

 

نظر شما