بزرگترین گردهمایی در حریم تهران در منطقه ۲۲ برگزار شد؛

جشنواره ای به رنگ ارغوان

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۵:۴۸:۴۸
کد خبر: ۸۷۲۹۸۳
جشنواره ای به رنگ ارغوان
دومین جشنواره شاتوت و محصولات باغی وسنتی روستایی سولقان از توابع بخش کن تهران با حضور چشمگیر مردم، مسئولان استانی،شهری، منطقه‌ای و محلی ،کشاورزان و باغداران منطقه به همت شهرداری منطقه22 ،دهیاری سولقان و بخشداری کن در دهستان سولقان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علی نوذرپور در حاشیه برگزاری دومین جشنواره شاه‌توت در روستای سلوقان طی سخنانی، گفت:‌ این جشنواره برای دومین سال متوالی با هدف آشنایی شهروندان با آداب و سنن روستاییان منطقه۲۲  و رونق اقتصادی  آنان برگزار شد.

وی افزود: قطعا روستاهای منطقه ۲۲ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارند که در قالب برگزاری چنین جشنواره‌هایی تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را برای همه شهروندان معرفی کنیم. قطعا برگزاری این جشنواره‌ها با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری و تولید محصولات کشاورزی در روستاهای منطقه ۲۲ در جهت رونق تولید گفت: باید ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی پیرامون منطقه ۲۲ بویژه در روستاها برای همه شهروندان تهرانی معرفی شوند تا زمینه رونق بیش از پیش و ایجاد اشتغال بیشتر فراهم شود.

وی برندسازی را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره شاه‌توت خواند و افزود: قطعا با برندسازی در حوزه تولیدات محصولات روستایی رونق اقتصادی برای روستاییان پیرامون منطقه ۲۲ ایجاد خواهد شد. خوشبختانه در دومین جشنواره شاه‌توت شاهد استقبال خوب شهروندان تهرانی از این جشنواره هستیم که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت جمعیت تا دو برابر افزایش پیدا کرده است. قطعا برگزاری این جشنواره علاوه بر اهدافی که در حوزه اقتصادی دارد می‌تواند برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی و تبادل فرهنگی میانی شهروندان و روستاییان نیز گام موثری باشد.

گفتنی است ویژه برنامه‌های سرگرم کننده متنوع فرهنگی و هنری و غرفه های عرضه محصولات شاتوت و فرآورده های آن  برای شهروندان برپا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز