شکارچی ۲ راس کل در پارک ملی لار دستگیر شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۱:۴۹:۲۹
کد خبر: ۸۹۷۰۴۲
شکارچی ۲ راس کل در پارک ملی  لار دستگیر شد
شکارچی متخلف که در مناطق دورافتاده پارک ملی لار به گمان اینکه خارج از دسترس ماموران محیط بان است ، اقدام به شکار ۲ راس کل سنگین وزن کرده بود ، در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرهاد زندی رئیس یگان حفاظت پارک ملی لار با اعلام این خبر گفت : شکارچی متخلف که در مناطق دورافتاده پارک ملی لار به گمان اینکه خارج از دسترس ماموران محیط بان است ، اقدام به شکار ۲ راس کل سنگین وزن کرده  بود ، در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی لار پس از اخذ دستور قضایی و دستگیری این شکارچی متخلف  یک قبضه سلاح شکاری دوربین دار و لاشه ۲ راس کل بزرگ را که در چادر عشایری وی مخفی شده بود ، کشف و ضبط کردند.

وی گفت : شکارچی متخلف با تشکیل پرونده ای تحویل مقامات قضایی بخش لاریجان شد.

زندی تصریح کرد: ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار ۲ راس کل ۲۰ میلیون تومان است و شکارچی متخلف از باب جنبه کیفری نیز محاکمه خواهد شد.

 رئیس یگان حفاظت پارک ملی لار ضمن تشکر از همکاری مجموعه قضایی بخش لاریجان گفت: با وجود این همکاری و مساعدت قضات دلسوز منطقه،  زمینه تخلف صید و شکار در مناطق حفاظت شده پارک ملی لار کاهش یافته  و توان محیط بان سبزپوش برای حفاظت از حیات وحش ، عرصه های طبیعی و مناطق زیستگاهی وحوش نیز بسیارافزایش یافته است.

 

نظر شما