یک واحد غیرمجاز ذوب باطری‌ فرسوده در کهریزک پلمب شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۱۹:۱۲
کد خبر: ۹۰۹۱۰۷
یک واحد غیرمجاز ذوب باطری‌ فرسوده در کهریزک پلمب شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: یک واحد غیر مجاز ذوب باطری‌ فرسوده به دلیل آلایندگی شدید هوا و آب در کهریزک پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ زهره عبادتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اظهارداشت: این واحد غیرمجاز با ذوب سرب باطری‌ها فرسوده، آلودگی هوای بسیار شدیدی در منطقه ایجاد می‌کرد به طوری که انوع گازهای سمی و سرب وارد هوا و ریه مردم منطقه می‌شد.

وی افزود: اسید موجود در باطری‌های فرسوده نیز توسط این واحد غیرمجاز به داخل چاه‌های جذبی ریخته می‌شد که در اثر آن منابع زیر زمینی آب منطقه به شدت آلوده می‌شد.

عبادتی با اشاره به اینکه این واحد غیر مجاز ذوب باطری‌های فرسوده سال گذشته با معرفی اداره محیط زیست به مراجع قضایی پملب شده بود، ابراز کرد: مالک این کارگاه بدون هیچ‌گونه مجوزی فک پلمب انجام داده و بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده بود.

وی ادامه داد: بازرسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در چند روز گذشته حین گشت زنی، کنترل و پایش واحدهای صنعتی و خدماتی منطقه متوجه بازگشایی دوباره این واحد غیرمجاز ذوب باطری فرسوده شدند که بر خلاف تذکرات و اخطارهای قبلی به فعالیت خود ادامه می‌داد.

عبادتی یادآور شد: هم اکنون این واحد با حکم دستگاه قضایی بار دیگر پملب شد و پرونده آن نیز به دادگاه مربوطه ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه عوامل مخاطره آمیز در امنیت و سلامت زیست محیطی قابل چشم پوشی نیست، افزود: توجه به پاکی و سلامت محیط زیست امری اجتناب ناپذیر است که باید از دوران کودکی به فرد آموزش داده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز