استاندار تهران در چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی:

آمادگی استانداری تهران برای تحقق گردشگری سلامت/بعد از صنعت نفت و خودرو، گردشگری مهم ترین صنعت است

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۰:۲۸:۳۹
کد خبر: ۹۰۹۳۴۲
آمادگی استانداری تهران برای تحقق گردشگری سلامت/بعد از صنعت نفت و خودرو، گردشگری مهم ترین صنعت است
استاندار تهران در چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی گفت : استانداری تهران برای تحقق گردشگری سلامت آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محسنی بندپی استاندار تهران در چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: امروزه باید همه کشورها تلاش و راهبردهاشان به سمت درآمدهای غیرنفتی باشد چرا که نفت، گاز و منابع موجود تجدیدناپذیر هستند و آنچه ثروت پایدار محسوب می شود تفکر و نبوغ است که باید زمینه بروز و شکوفایی آن را فراهم کنیم.

وی افزود: بعد از صنعت نفت و خودرو، گردشگری مهم ترین صنعت است که ابعاد مختلفی دارد و گردشگری سلامت در سال های اخیر جایگاه خود را پیدا کرده است

وی گفت : در گردشگری پیوند اقوام و مردم منطقه تقویت می شود و احیای انسان ها در دستور کار قرار می گیرد، وقتی بیماران در قالب گردشگری سلامت خدمات تخصصی و پزشکی دریافت می کنند اثرگذاری مثبتی نسبت به آن کشور دارد و زمینه مانایی و تقویت روابط فراهم می شود

بندپی ادامه داد: استان تهران ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد که وجود ۴ دانشگاه علوم پزشکی و متخصصین با توانمندی ها بالا از جمله این ظرفیت ها است.

وی تصریح کرد: از ۱۶۷ بیمارستان خصوصی ۶۲ بیمارستان یعنی ۳۷ درصد در استان تهران قرار دارد همچنین از ۳۳ بیمارستان خیریه ۱۱ بیمارستان و از مجموع ۸۷۷ بیمارستان دولتی ۸۷ بیمارستان در تهران قرار دارد.

وی گفت : ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت بالا و همچنین ارزان قیمت و مقرون به صرفه سبب می شود تا زمینه شکوفایی در صنعت گردشگری سلامت فراهم شود.

وی افزود:تحقق مطلوب گردشگری سلامت به هم افزایی بین دستگاهی اعم از صدور روادید، حمل و نقل، هتلینگ و غیره نیاز دارد تا بتوانیم با محوریت استانداری در این راستا ایفای نقش کنیم.

 

 

نظر شما