با حضور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛

نشست تخصصی بررسی، توسعه و مشکلات تعاون گران کارآفرین شهرستان ری در بخش کهریزک

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۲:۳۲
کد خبر: ۹۱۵۰۱۹
نشست تخصصی بررسی، توسعه و مشکلات تعاون گران کارآفرین شهرستان ری در بخش کهریزک
نشست تخصصی بررسی، توسعه و مشکلات تعاون گران کارآفرین شهرستان ری با حضور کبیری معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مجیدی بخشداری کهریزک، علی کلهر ریس شورای بخش کهریزک، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، کارآفرینان و جمعی از تولیدکنندگان دئر روستای قلعه نو چمن بخش کهریزک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در حاشیه این نشست مهدی مجیدی بخشدار کهریزک با اشاره به اینکه بخش کهریزک نقطه طلایی شهرستان ری است گفت: این بخش شامل 16 روستا است و جمعیت بسیاری از روستاهای بخش با شهرهای بزرگ ایران از لحاظ کثرث جمعیت جوان و پتانسیل های بالا برابری می کند.

او افزود: خوشبحتانه بعد از سال 1393 و تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت تدبیر و امید از محل ارزش افزوده به دهیاری ها حداکثر توسعه و آبادانی و پیشرفت در روستاها صورت گرفت و از سمت دهیاران جوان و اعضای شورای اسلامی روستاها ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها فراهم کردند.

مجیدی یکی از مشکلات پیشرو در روستاها را عدم تخصیص اعتبارات لازم به کارآفرینان عنوان کرد و گفت:  بسیاری از کارآفرینان در حوزه های مختلف درگیر وام هستند و امیدواریم برگزاری این نشستها بتواند  تداوم داشته باشد و همچنین گره ای از مشکلات کارآفرینان و حوزه تولید باز کند چونکه کشور نیازمند توسعه اقتصادی است و بایستی تمامی مسئولین در این امر خطیر تلاش کنند.

در ادامه این نشست علی کلهر رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک گفت: بخش کهریزک و روستاهای تابعه دارای ظرفیتهای بالا هستند و حمایت از این بخش می تواند در رونق و توسعه کشور عزیزمان ایران نقش داشته باشد و برای حمایت باید ظرفیتها شناخته بشود و به کمک و یاری همدیگر مشکلات را برطرف  کنیم.

او افزود: یکی از اهدافمان در این بخش ایجاد زیرساخت و اشتغال در روستاهاست وسعی برآن داریم یک مرکز اشتغال و کارآفرینی در تمامی روستاها ایجاد کنیم که در این راستا 4 روستای بخش از این ظرفیت برخوردار هستند.

کلهر توسعه پایدار در روستاها را کلید پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: اعقتاد داریم بایستی تمامی روستاها یک درآمد پایدار داشته باشند و علاوه برایجاد زیرساختها و فراهم کردن امکانات اولیه باید بتوانیم کارآفرینان را برای حضور در روستاها سوق بدهیم که در این صورت با ایجاد تولید در مراکز کارآفرینی می توانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم.

ریس شورای اسلامی بخش کهریزک با پیشنهاد تشکیل شهرک صنفی برای بانوان در بخش کهریزک گفت: ایجاد شهرک صنفی بانوان در بخش کمک شایانی به زنان می کند و بایستی تمامی کارها از صفرتاصد در اختیار بانوان قرار بگیرد در این صورت می توان مسیر توسعه و پیشرفت بانوان کارآفرین را فراهم کنیم.

او از آمادگی واگذاری زمین و امکانات برای تشکیل شهرک صنفی بانوان خبرداد و گفت: اگر این واحد صنفی صورت بگیرد بخش کهریزک به یک الگو برای دیگر بخشها و حتی شهرستان ها خواهد بود و در صورت تشکیل مشکلات مسافتی که بانوان با آن مواجه هستند برطرف می شود.

 

125

124

نظر شما