بازیگران نمایش و چند داستان دیگر مطرح کردند؛

داستانی از خشونت‌های عریان/ راه دشوار بازیگری در عرصه تئاتر

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۲۲:۵۱:۲۱
کد خبر: ۹۲۰۹۲۸
داستانی از خشونت‌های عریان/ راه دشوار بازیگری در عرصه تئاتر
بازیگر نمایش و چند داستان دیگر گفت: "خشونت عریان" در هرحالتی ما را به فکر فرو میبرد اما شکل خشونتی که همواره در ذهن ما بود با این نوع خشونت که امروز در اپیزودهای «...و چند داستان دیگر» مخاطب می‌تواند تماشا کند، متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ و چند داستان دیگر عنوان نمایشی است از مسعود طیبی، به نویسندگی پیام لاریان و  تهیه کنندگی مهدی غلامی سرخه و شبنم قلی‌خانی که از روز 1 آبان ماه سال جاری در تماشاخانه شانو به روی صحنه رفته است.

سعید بینا بازیگر این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری برنا تهران با تاکید بر لزوم دیده شدن این نمایش، گفت: علیرضا عنوان نقشی است که بنده در این نمایش بازی خواهم کرد؛ زمانی‌که برای اولین بار متن ...و چند داستان دیگر را مطالعه کردم، به هیچ عنوان به این نام توجه خاصی نداشتم و به نوعی شاید بتوان گفت نقش محبوبی برای من نبود اما به دلیل آنکه اعتقاد دارم هر نقشی در نمایشنامه حرفی برای گفتن دارد به تصمیم کارگردان احترام گذاشتم و سعی کردم تا با تمرین بسیار و استراتژی خاص، این نقش را برای مخاطب ویژه‌تر کنم.

او ادامه داد: "خشونت عریان" در هرحالتی ما را به فکر فرو میبرد اما شکل خشونتی که همواره در ذهن ما بود با این نوع خشونت که امروز در اپیزودهای «...و چند داستان دیگر» مخاطب می‌تواند تماشا کند، متفاوت است. ما به طورکلی از خشونت فیزیکی سخن می‌گوییم اما امروز گویا نفس کشیدنمان در این فضا تبدیل به نوعی از خشونت شده است. یکی از خشونت‌های مرسوم نمایشنامه، خشونت علیه زنان است که بارها و بارها در مجامع مختلف و به شیوه‌های مختلف درباره آن صحبت شده است اما متاسفانه آن نتیجه‌ای که باید حاصل نشده است.

بینا با اشاره بر مدت زمان تمرین این نمایش گفت: از اواخر تیرماه حداقل روزی 3 تا 4 ساعت به طور کامل از نظر روحی و روانی درگیر متن و نقش بوده‌ام و سعی کردم تا در این مدت به این نقش که واقعیتی از دل جامعه است نزدیک شوم. کلاس های بازیگری و کارگاه‌های ایده تا اجرا در این راستا می‌تواند تاثیرات مهمی داشته باشد. البته که امروزه در مورد کلاس‌های بازیگری نظرات متفاوتی از سوی اهالی هنر ارائه شده است و برخی براین باورند که یک سبک سو استفاده مالی است و نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت که با توجه به اتفاقات و زیاد شدن این گروه‌ها تئوری رد شده‌ای نیست اما گروهی که بنده با آن‌ها فعالیت هنری‌ام را آغاز و هم‌اکنون نیز با آن‌‌ها مشغول به کار هستم کاملا سالم و به دور از همه این حواشی نتایجی متفاوت از سایرین را بدست آورده و خواهد آورد.

بازیگر نمایش وچند داستان دیگر در پایان تاکید کرد: پیام لاریان با متنی که وارد بر عرصه هنر کرد نشان داده است که با نگاهی متفاوت از کلمات می‌توان به نتایجی متفاوت در مورد جامعه موجود دست یافت؛ بنابراین این نمایش ارزش دیدن دارد و امیدوارم روزی برسد که تمامی افراد جامعه اینگونه نمایش‌هارا ببینند و نتایج آن را در زندگی روزمره خود پیاده کنند.

الهه جامی: هرفعالیتی سختی‌های خاص خودش را دارد

الهه جامی، بازیگر دیگر این نمایش نیز در مورد نقش خود گفت: مائده شخصیت پیچیده‌ای دارد؛ در این اپیزود دو عاشق با نام‌های مائده و روزبه حضور دارند که متاسفانه با رفتارهایی کودکانه و گاها سخیف باعث می‌شوند تا به دلیل قضاوت اشتباه معشوقه‌اش روزبه را ترد کند.

او ادامه داد: و چند داستان دیگر به بیان 5 خشونت عریانی که در جامعه نمایان است اما کمتر در رابطه با آن‌ها صحبت می‌شود می‌پردازد، در اپیزودی که بنده به عنوان بازیگر در آن حضور دارم مبحث خود درگیری یا همان خود آزاری و قضاوت مطرح می‌شود که جامعه متاسفانه رنج‌ بسیاری در این رابطه برده است اما حذف آن گویا همواره غیر ممکن است.

جامی با تاکید براینکه برای رسیدن به هر ایده‌عالی می‌بایست تلاش کرد؛ ابراز داشت: برای آنکه بتوانیم این نمایش را در بهترین حالت خود به روی صحنه ببریم، نزدیک به 3 ماه با کارگردان محترم تمرین داشته‌ایم. تلاش‌های لذت بخشی در این راه انجام شده که امیدوارم نتایج آن باب میل مخاطب باشد.

او گفت: قطعا کلاس‌های بازیگری در این مسیر بسیار تاثیر گذار است و می‌تواند راهی برای شناخت بهتر و درست‌تر عرصه‌ای باشد که هنرجو در آن قدم برداشته است؛ همه‌ی ما باید بدانیم که هرکاری سختی‌های خاص خودش را دارد که باید برای پشت سرگذاشتن آن‌ها تلاش کرد.

بازیگر نمایش وچند داستان دیگر در پایان با اشاره به علاقه نوجوان به ورود در عرصه بازیگری، بیان کرد: برخی از دوستان به دلیل شهرت بسیاری که در این حوزه وجود دارد، بدون نگاه به سختی  به دلیل شهرت پیدا کردن وارد این عرصه می‌شوند و برخی نیز همانند بنده هدف و علاقه‌ای دارند که همه‌ی سختی‌های موجود در آن را به جان و دل خریدارند و در این راه تلاش می‌کنند.

سعید بینا و الهه جامی در پایان صحبت هایشان از شبنم قلی خانی به عنوان استاد و آقای مهدی غلامی سرخه تهیه کننده این اثر تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است  چند داستان دیگر تا 24 آبان‌ماه سال جاری در تماشاخانه شانو به روی صحنه می‌رود.

 

photo_2019-11-06_23-44-06

photo_2019-11-06_23-44-07 (2)

photo_2019-11-06_23-46-19

photo_2019-11-06_23-44-06 (2)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز