گزارش برنا از فعالیت مدارس اجتماع محور مسکن مهر پردیس؛

اشتغالزایی و تامین اوقات فراغت جوانان از الویت ها/ جشنواره غذا و توامند سازی بانوان کارآفرین مسکن مهر

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۸:۲۶:۳۷
کد خبر: ۹۲۴۱۵۳
اشتغالزایی و تامین اوقات فراغت جوانان از الویت ها/ جشنواره غذا و توامند سازی بانوان کارآفرین مسکن مهر
مدرسه اجتماع محور فاز ۸ مسکن مهر پردیس امروز با حضور مسئولین شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار برنا از پردیس، امروز با حضور هدایت رییس شرکت عمران پردیس و جمعی از مسئولین و روسای ادارات این شهرستان به مناسبت هفته وحدت  بطور رسمی مدرسه اجتماع محور فاز ۸ مسکن مهر پردیس افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم کارگاه های آموزشی مختلفی برپا شده بود که علاوه بر ایجاد اشتغال برای ساکنین این منطقه امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی فراهم آورده است.

 مهدی هدایت رییس شرکت عمران  با اشاره به تجربه موفق دو مدرسه اجتماع محور فازهای ۸ و ۱۱ پردیس به خبرنگار ما گفت:  مدارس اجتماع محور پردیس با پیگیری شرکت عمران و همکاری دستگاه‌های اداری مختلف شهرستان از جمله اداره ورزش و جوانان و مرکز فنی و حرفه‌ای، از تابستان سال جاری فعالیت خود را در فازهای ۸ و ۱۱ آغاز کرد که با استقبال خوبی از سوی  ساکنین این فازها روبرو شد.

وی همچنین اظهار داشت:  با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، به زودی مدرسه اجتماع محور شماره ۳ پردیس در فاز ۵ نیز افتتاح خواهد شد تا شاهد تداوم ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... برای دیگر ساکنین فازهای مسکن مهر در پردیس باشیم.

 نقش پررنگ مدارس اجتماع محور در پر کردن اوقات فراغت جوانان مسکن مهر

 بر  اساس این گزارش و گفتگو با شهروندان ساکن مسکن مهر، مدارس اجتماع محور  در طول هفته پذیرای علاقمندان جهت  آموزش‌ و کارآفرینی قرار دارند و پایان هفته نیز مدیران این مدارس انواع برنامه های سرگرمی را برای خانواده ها تدارک می بینند تا  دورهمی خانواده ها در تعطیلات پابرجا بماند و از زمانی که ساخت و فعالیت مدارس اجتماع محور آغاز شده انگیزه، تلاش و میزان شادابی در میان جوانان ساکن مسکن مهر بالاتر رفته است.

همچنین  مدیرعامل شرکت عمران پردیس آموزش، کارآفرینی و اشتغال را محور توسعه پردیس دانسته و گفت:  خدمات این مدارس از نظر کیفی و کمی به مرور بهتر خواهد شد.

هدایت خاطر نشان کرد: این مدارس با مشارکت و مدیریت شهروندان و به منظور ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی، توسط شرکت عمران در حال تجهیز و تکمیل شدند و بهتر ازین خواهند شد.

به گفته میر محمدی مسئول فرهنگی اجتماعی شرکت عمران مسکن مهر پردیس خدماتی از قبیل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش زبان و کامپیوتر، مشاوره خانواده و آموزش‌های دینی، مذهبی و هنری بخشی از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید و بانوان ساکن این فازها با توجه به علایق و توانمندی هایشان استقبال خوبی از این مدارس اجتماعی داشتند.

وی افزود: امروز جشنواره غذا  با حضور همین بانوان کار آفرین در مدرسه اجتماعی فاز ۸  برپا شد که بدلیل تنوع و وجود غذاهای محلی اقوام مختلف ساکن  بسیار  مورد تحسین مسئولان واقع شد.

میر محمدی خاطر نشان کرد: طرح مدارس اجتماع محور یکی از ویژه‌ترین برنامه‌های شرکت عمران است که با تمرکز بر ایجاد کانون فعالیت‌های توسعه محله‌ای با هدف ارتقا کیفیت زندگی ساکنان و بهره‌مندی بهینه از فضاها و مکان‌های شهری و ترویج و تشویق تعاملات اجتماعی با رویکرد محله محوری در رونق فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و خلاقانه محله، افتتاح  شد.

برپایه این گزارش، در این مدارس بخش‌های ویژه‌ای از جمله کارگاه خلاقیت، بازی‌های تمرکزی و بازی درمانی، کارآفرینی محصولات ارگانیک، کارگاه عمران و نقشه‌کشی، سالن ورزشی چند منظوره، نقاشی، طراحی، خوش‌نویسی، آموزش صنایع دستی، آموزش و کارآفرینی خیاطی، آموزش تعمیر تلفن همراه، تعمیر آسانسور، تعمیر موتور سیکلت، رباتیک، گرافیک، کارگاه آموزش چرم‌دوزی، کارگاه کارآفرینی و ارائه کار در منزل، کلینیک مشاوره خانوادگی و گفتار درمانی از جمله خدماتی است که در دو مدرسه اجتماع محور شماره 1 و 2 به ساکنین محترم ارائه می شود.

در پایان امیدواریم با افزایش و گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مسکن مهر کمک شایانی به تامین زیرساخت ها که همیشه دغدغه مدیران و مسئولان شهرستان پردیس بوده است، بشود.

 

d3820995-20da-44fc-aeb3-8d4492d6ce82

ccef6e54-fd18-4d9f-a974-b88bed871448

0a14694f-d3fc-414d-9909-71ff86b0821c

 

 

نظر شما