از سوی معاونت فرهنگی،اجتماعی صورت گرفت:

احداث فرهنگسرا روند تکمیلی اقدامات فرهنگی شهرداری فردوسیه

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۶:۵۰:۲۱
کد خبر: ۹۴۹۹۵۸
مهندس محمدرضا کرمی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری فردوسیه ضمن اشاره به ریشه های فرهنگی این شهر در رابطه با اقدامات این معاونت گفت:در سالی که گذشته اقدامات خوبی با هماهنگی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مسائل فرهنگی انجام و همچنین برنامه های زیادی برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، فردوسیه یکی از شهرهای چندگانه شهرستان شهریار در بخش غربی استان تهران را باید در دسته شهرهایی قرار داد و درخصوص وجوه مختلف آن به بحث و بررسی پرداخت که؛ تا پیش از تقسمات کشوری و استقرار شهرداری و شورای اسلامی، مجموعه یا کلونی از چند روستا و قریه بهم پیوسته، فاقد هرگونه  زیر ساخت و برنامه ریزی  و همچنین مبلمان شهری بود.

لذا همانگونکه خبرگان و کارشناسان حوزه شهرنشینی عنوان کرده اند،تمدن و شهرنشینی صرفا مجموعه ای از سازه های شهری نیست و آنچه روح یک شهر را می سازد،فرهنگی است که ضمن تشکیل و پی ریزی اصول مدنیت توسط مسئولین فرهنگی بین شهروندان اشاعه و نهادینه می شوند.

مهندس محمدرضا کرمی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری فردوسیه ضمن اشاره به ریشه های فرهنگی این شهر در رابطه با اقدامات این معاونت گفت:در سالی که گذشته اقدامات خوبی با هماهنگی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص  مسائل فرهنگی انجام و همچنین برنامه های زیادی برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در حال حاضر پتانسیل های خوبی در مساجد، موسسات قرآنی، بسیج و اماکن ورزشی وجود دارند که قصد داریم در ایام مبارک دهه فجر سالجاری نشستی با تمام آنها داشته باشیم تا بتوانیم از نخبه های ورزشی فرهنگی علمی مذهبی برای پیشرفت اهداف فرهنگی-هنری  شهرمان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری فردوسیه جنگ نرم دشمنان ایران اسلامی را بسیار سخت تر و دشوارتر از جنگ سخت خواند و اظهار داشت:امروزه شاهد تلاشهای مذبوحانه  استکبار جهانی و معاندیدن اسلام  با تمسک به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان وفعالان فرهنگی و مذهبی ما را به بیراهه بکشند.خیال باطلی که با سخنان مقام معظم رهبری  و ایجاد بصیرت در بین جوانان خنثی و همانند سایر اقداماتشان  باعث نابودی خودشان شده است.

وی اضافه کرد: با همت تمام جوانان ،نوجوانان و فعالین فرهنگی شهرفردوسیه برنامه های زیادی را برای سال آینده در نظر گرفته ایم  که به لطف خدا سبحان به زودی شاهد افتتاح بخشی ازآنها خواهیم بود قطعا برنامه های مدون  در غرب استان تهران و بین تمام شهرداریهای که در بخش های فرهنگی فعالیت دارند زبانزد خاص عام خواهیم شد.تمام سعی و تلاش ما براین است که با کمترین هزینه بهترین برنامه ها را برای شهروندان داشته با ایجاد شور و نشاط و ارتقا سطح فرهنگی جامعه،افراد و خانواده هایی را که درگیر بیماری خانمانسوزاعتیاد هستند با کار کارشناسی به سمت سلامت اجتماعی هدایت کنیم.

مهندس کرمی فعالیتهای فرهنگی-هنری انجام شده و در حال انجام را نتیجه تعامل و همکاری مدیران شهر خواند و اضاقه کرد:تاکنون مهندس اسدی شهردار و اعضای شورای شهر حمایتهای خوبی  ازمجموعه های فرهنگی شهرداری داشته اند.با توجه به اعتبارات خوبی که  برای سال آتی(99)درنظر گرفته شده سعی داریم برنامه های متعددی با بار فرهنگی مناسب با بهره مندی از حضور اساتید و کارشناسان در رشته های مختلف ورزشی فرهنگی اجتماعی مذهبی ارائه  کنیم . انشالله بتوانیم آنچه را که در شان مردم عزیزمان است را در اختیار آنان قرار دهیم.شهروندان و جوانان ما لیاقت این را دارند  که شاهد برنامه های متنوع و فرهنگ ساز باشند .

این مقام فرهنگی شهرداری فردوسیه حضور اصحاب رسانه و انعکاس اقدامات و خدمات مدیران را در نهادینه کردن فرهنگ و هنر بسیار حائز اهمیت عنوان نمود و ادامه داد:انعکاس عملکرد مجموعه فرهنگی توسط اصحاب رسانه و فعالین عرصه مطبوعات بدون شک  تاثیر بسیار زیادی در سطح شهرستان و استان در بر خواهد داشت؛ چرا که ما معتقدیم تیزی سلاح تبلیغات برنده تر از هرسلاح دیگری است. قلم اهل قلم در پیشبرد اهداف مسئولین فرهنگی بیشترین تاثیر را داشته و می تواند خط مشی شایسته ای را برای مدیران فرهنگی به همرا داشته باشد.

وی در خاتمه مردم و شهروندان شریف شهر فردوسیه را شایسته بهترین خدمات خواند واذعان داشت: در جایگاه یک خدمتگزار و مسئول فرهنگی به مردم فهیم شهر نوید می دهم که  انشالله در بهمن ماه سالجاری کلنگزنی فرهنگسرای شهرمان را خواهیم داشت سپس با پیگیری شهردار و اعضای شورای شهر از سال آینده مراحل احداث آن به سرعت آغاز خواهد شد و به حول قوه الهی تا پایان سال یک فرهنگسرای چند منظوره احداث و برای  بهره برداری در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

 

نظر شما