با برگزاری رزمایش مبارزه با کرونا منطقه ۵

تمامی معابر دومین منطقه بزرگ تهران ضدعفونی شدند

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۶:۳۹:۲۲
کد خبر: ۹۸۳۶۲۸
تمامی معابر دومین منطقه بزرگ تهران ضدعفونی شدند
فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ در رزمایش مبارزه با کرونا با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری و وسعت دومین منطقه بزرگ تهران گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با کرونا، ستاد مبارزه با کرونای منطقه ۵ بلافاصله تشکیل شد تا بتواند به صورت نظام مند و با بهره گیری از ظرفیت های مختلف منطقه مصوبات ستاد مبارزه با کرونا شهرداری تهران را اجرایی کند.

به گزارش  خبرگزاری برنا تهران، صبح امروز ۱۴ فروردین ماه ۹۹ رزمایش مبارزه با کرونا با حضور شهرداری منطقه، سازمان آتش نشانی، سپاه ناحیه قدس، ستاد مدیریت بحران شهر تهران و شورایاری منطقه ۵ برگزار شد و در قالب این رزمایش تمامی معابر اصلی منطقه ضدعفونی شدند.

فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ در این رزمایش با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری و وسعت دومین منطقه بزرگ تهران گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با کرونا، ستاد مبارزه با کرونای منطقه ۵ بلافاصله تشکیل شد تا بتواند به صورت نظام مند و با بهره گیری از ظرفیت های مختلف منطقه مصوبات ستاد مبارزه با کرونا شهرداری تهران را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: پس از ایجاد این ستاد بلافاصله تمامی ساختمان ها و نقاط پرتردد و بوستان ها منطقه ضدعفونی شدند و علائم آموزش دهنده و هشدار دهنده در آنها نصب شد.

شهردار منطقه با بیان اینکه در این ستاد عملا توان شهرداری در کنار توان نیروهای مسلح قرارگرفت تا با پشتیبانی ایجاد شده شهرداری بتواند به بهترین شکل وظایف خود را اجرایی کند، گفت: علاوه بر تلاش شبانه روزی منطقه در نظافت، ضد عفونی اماکن و معابر پرتردد، نیروهای مردمی توسط شورایاری و سپاه ناحیه قدس در قالب این ستاد سازمان دهی شدند تا بتوانند بهترین اثربخشی را در مدیریت بحران کرونا داشته باشند.

حیدری با اشاره به ایجاد کلینیک بیماری های حاد تنفسی در میدان صادقیه در مدت ۶ روز از همکاری ستاد مبارزه با کرونای منطقه ۵ با بیمارستان های مرتبط با درمان کرونا خبر داد.

وی در پایان ضمن تشکر از شهروندان بابت عدم حضور در بوستان ها و تفرجگاهها در روز ۱۳ فروردین ماه ابراز امیدواری کرد با همبستگی ملی ایجاد شده هرچه سریعتر شاهد کنترل این بیماری باشیم.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در این رزمایش گفت: آتش نشانی با تمامی توان برای ضدعفونی کردن معابر ورود کرده و در تلاش است با هم افزایی با مناطق شهرداری و سازمان های همکار همچون سپاه و بسیج به صورت هدفمند این اقدام را به بهترین شکل ممکن اجرایی کند.

وی از اجرای عملیات ضدعفونی معابر در تمامی مناطق خبر داد و گفت: در برنامه ریزی انجام گرفته در تلاش هستیم تا روزانه ۲  منطقه را ضدعفونی کنیم و این عملیات تا پایان دوره ضرورت ادامه دارد.

داوری در خصوص اجرای این عملیات در منطقه ۵ گفت: منطقه۵ از بزرگترین مناطق شهر تهران بوده و به عنوان منطقه ای متراکم شناخته می شود از این روی طی این رزمایش تمامی معابر این منطقه با به کارگیری استعداد آتش نشانی، منطقه ۵ و سپاه و بسیج ضدعفونی می شود.

علیرضا حاجی حسینی، دبیر ستاد بحران منطقه ۵ در خصوص این رزمایش اعلام کرد: رزمایش مبارزه با کرونا با حضور ۲۰۰ نیروی انسانی متشکل از شهرداری منطقه، آتش نشانی، ستاد مدیریت بحران، سپاه ناحیه قدس و شورایاری با به کارگیری ۶ دستگاه مه پاش سنگین، ۲۰ دستگاه خودرو سبک، ۱۴ دستگاه پیک آپ مجهز به واترجت و ۳۰ دستگاه موتور سیکلت اجرایی شد و در قالب آن تمامی معابر دومین منطقه بزرگ تهران ضدعفونی شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز