سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال:

ایران به دنبال کسب سکوهای جهانی است

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۲۱:۲۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۰۳۳۳
ایران به دنبال کسب سکوهای جهانی است
توفیق کابلی، سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال ساحلی اعلام کرد: با برگزاری منظم لیگ و رقابت‌های قهرمانی کشور به دنبال جذب جوانان بیشتری به سمت والیبال ساحلی هستیم تا به اهداف بزرگ نیز دست یابیم.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ توفیق کابلی در حاشیه مرحله نهایی لیگ برتر ساحلی در بندرعباس افزود: اولین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی به شکل جدید از نیمه دوم سال 99 آغاز شد و با توجه به مشکلات و تعطیلاتی که به خاطر شیوع کرونا در جریان برگزاری مسابقات به وجود آمد، زمان برگزاری لیگ طولانی شد و از این بابت از ساحلی بازان عذرخواهی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است که از همه مدیران باشگاه‌ها که به برگزاری لیگ برتر ساحلی کمک کردند و همچنین بازیکنان و مربیانی که با توجه به شرایط خاص مسابقات که در فضای باز برگزار می‌شود، کمیته ساحلی فدراسیون را همراهی کردند، تشکر کنم.

سرپرست کمیته ساحلی درباره انتخاب بندرعباس به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ برتر ساحلی، اظهار داشت: درخواست‌هایی از چند استان دیگر هم برای میزبانی داشتیم، اما با توجه به اینکه استان هرمزگان به دلیل جابجایی مدیریتی که در زمان شروع لیگ پیش آمد، تیمی را آماده مسابقات نکرده بود، میزبانی را به بندرعباس به عنوان زمین بی‌طرف واگذار کردیم تا حواشی را به حداقل برسانیم.

کابلی گفت: به همین خاطر از آقای بستگانی رئیس هئات هرمزگان، استاندار، فرماندار، عوامل انتظامی، صداوسیما و همه افرادی که در برگزاری مسابقات به فدراسیون کمک کردند، تقدیر می کنم و امیدوارم در سه روزی که مهمان هرمزگان هستیم، مسابقات خوب و بدون حاشیه ای را ببنیم.

وی با اشاره به سیستم برگزاری اولین دوره لیگ برتر ساحلی، خاطر نشان کرد:برای اینکه رنکینگ تیم‌ها به صورت قانونمند مشخص شود، هر هشت تیم در مرحله نهایی به میدان می‌روند و در پایان رتبه‌بندی تیم‌ها از اول تا هشتم تعیین می شود، رنکینگی که تیم‌ها بر اساس امتیازهایشان در اولین دوره لیگ ساحلی به دست می آورند، در سیدبندی دومین دوره لیگ برتر ساحلی نیز برای تیم‌های شرکت کننده محاسیه می‌شود.

کابلی افزود: امیدواریم در دوره دوم لیگ برتر و پایان کرونا، بتوانیم برنامه ریزی دقیقی برای تاریخ شروع و پایان لیگ برتر داشته باشیم و مانند امسال بازی‌های طولانی نشود.

سرپرست کمیته ساحلی با اشاره به حمایت‌های فدراسیون والیبال از این رشته ورزشی جذاب افزود: حمایت‌های فدراسیون از والیبال ساحلی در این دوره کم نظیر بوده است و تمرکز رئیس، دبیر، نواب رئیس و همه عوامل اجرایی به برگزاری لیگ برتر ساحلی در بهترین شرایط ممکن بوده است و پشتیبانی خوبی از والیبال ساحلی انجام داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های کمیته ساحلی، گفت: پس از اینکه مسابقات ساحلی را در چهار رده سنی در سال 99 برگزار کردیم، امسال هم در پنج رده سنی در بخش آقایان، مسابقات را به میزبانی مشهد از 17 مهر آغاز می‌کنیم و امیدواریم با انجام مسابقات رده‌های سنی و انتخاب بازیکنان برتر این رده‌ها، پشتوانه خوبی برای تیم‌های ملی ساحلی شکل بگیرد و بتوانیم با برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی، این بازیکنان را آماده و آینده این رشته را تضمین کنیم.

کابلی به موفقیت های رده‌های سنی ساحلی بازان در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و اظهار داشت:تیم‌های زیر 19 و 21 سال ایران در آسیا قهرمان شدند و ابوالحسن خاکی‌زاده از هرمزگان یکی از بازیکنانی بود که در هر دو رده به تیم ایران کمک کرد و امیدواریم که این استان بتواند در سال‌های آینده ملی‌پوشان بیشتری را تحویل والیبال ساحلی کشور بدهد.

سرپرست کمیته ساحلی در پایان از حضور تیم‌های زیر 19 و 21 سال ایران در مسابقات جهانی خبر داد و گفت: از همه کسانی که از والیبال ساحلی ایران حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم و امیدواریم با توجه به انگیزه و شوری که در جوانان از قهرمانی در آسیا به وجود آمد، این انگیزه با رفتن روی سکوی جهانی بیشتر شود و جوانان بیشتری را جذب رشته ساحلی کنیم تا در مسابقات جهانی حضور شایسته‌ای داشته باشیم و حتی موفق به کسب سهمیه المپیک شویم که یکی از اهداف مهم والیبال ساحلی ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز