در رقابت‌های قهرمانی جهان صورت گرفت؛

هت تریک ایران با شکست کوبا

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۹:۴۲:۲۲
کد خبر: ۷۵۳۵۶۷
هت تریک ایران با شکست کوبا
تیم ملی والیبال ایران موفق شد با پیروزی برابرکوبا با سه پیروزی به صدر جدول گروه D رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ صعود کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ادامه دور گروهی نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به میزبانی مشترک دو کشور ایتالیا و بلغارستان از عصر امروز(جمعه) آغاز شد و در یکی از مهمترین دیدار ها از گروه D تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن فرهنگ شهر وارنا رو در روی کوبا قرار گرفت و در پایان موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد حریفش بگذرد و با کسب سومین بردش قاطعانه و بالاتر از لهستان مدافع عنوان قهرمانی و بلغارستان میزبان در صدر جدول بایستد.

ملی پوشان والیبال ایران که در دو دیدار قبلی برابر بلغارستان و پورتوریکو به برتری دست یافته بودند در حالی رو در روی کوبا قرار گرفتند که حریفش با میانگین سنی پایین دیگر نشانی از کوبای قدرتمند دهه اخیر نداشت و با وجود آنکه شاگردان کولاکوویچ در یک غافلگیری ست نخست را با اختلاف واگذار کردند اما در ادامه توانستند با تکرار نمایش هماهنگشان در دیدارهای قبلی در پایان با نتیجه سه بر یک به برتری دست یابند تا با رساندن مجموع امتیازاتشان به عدد ۹ و بدون شکست در صدر گروه بایستند و کوبا هم با قبول سومین شکست متوالی در آستانه حذف از قهرمانی جهان قرار گرفت. 

در این بازی ایگور کولاکوویچ همانند دیدار گذشته برابر بلغارستان سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای کوبا رودریگز، سوارز، هرناندز، آلونسو، آردوندو و لوپز وارد زمین شدند و در پایان ایران ست های بازی را با امتیاز های ۱۷-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۹ به سودش تمام کرد و ۹ امتیازی شد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا پیش از این هفت بار به مصاف به هم رفته بوده اند که سهم ایران سه پیروزی بوده و کوبا هم در چهار بازی به برتری دست یافته بود.

یکی از نکات جالب در مورد دیدار والیبال ایران با کوبا از دور گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان عدم پخش تلویزیونی این بازی در ساعت مقرر از شبکه سه سیما بود. این در حالی بود که بازی ایران با کوبا به صورت زنده از شبکه‌های اینترنتی داخلی نیز پخش می‌شد و باوجود آنکه مجری برنامه به همراه گزارشگر در استودیو حضور داشتند، پس از پایان ست نخست مجری برنامه با اظهار اینکه مشکل ارتباطی رفع نشده است اعلام کرد که بعدا بازی به صورت ضبط شده پخش خواهد شد.

در طول هجده دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و تیم‌های ایتالیا و برزیل به سه قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره قبلی حضورش در قهرمانی جهان تنها در دوره گذشته در لهستان توانست عنوان ارزشمندی را کسب کند و با هدایت اسلوبودان کواچ در رده ششم جهان ایستاد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه D با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه است و پس از یک روز استراحت باید فردا(یک شنبه) در چهارمین و دشوارترین دیدارش از ساعت ۲۲ به مصاف لهستان برود.

برنامه و نتایج دیدارهای روز نخست دور گروهی به شرح زیر است:

ایران ۳ - کوبا ۱ (۱۷-۲۵، ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۹)

دیدارهای زیر در حال برگزاری است:

کانادا 3 - چین 1 (۲۵-۲۲، ۲۵-۱۹، ۲۱-۲۵ و 25-23)

بلژیک - اسلوونی (۲۵-۲۲، 25-21، 19-25)

صربستان - تونس (۲۰-۲۵، 25-20، 25-21 )

برزیل - هلند (ساعت ۲۲)

لهستان - فنلاند (ساعت ۲۲)

آمریکا - روسیه (ساعت ۲۳)

ایتالیا - آرژانتین (ساعت ۲۳:۴۵)

نظر شما