احداث خانه امید بازنشستگان استان بوشهر معطل زمین

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۱:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۴۶۴۹
احداث خانه امید بازنشستگان استان بوشهر معطل زمین
مدیرصندوق بازنشستگی استان بوشهر گفت: احداث خانه امید برای بازنشستگان این استان در انتظار تامین زمین مناسب معطل مانده‌است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ داریوش کشتکار روز یکشنبه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: استان بوشهر تنها استانی است که به دلیل تامین نشدن زمین مناسب، بازنشستگان آن از داشتن خانه امید محروم هستند.

او بیان کرد: با توجه به محدودیت زمین در شهرستان بوشهر با هماهنگی انجام شده قرار شد زمین مناسب در شهرستان دشتستان برای احداث خانه امید بازنشستگان این تامین شود اما با وجود موافقت شورای شهر و شهرداری برازجان مرکز این شهرستان باز هم مشکل نبود زمین مناسب مانع احداث این خانه شده‌است.

کشتکار اضافه کرد: برای احداث هر خانه امید ۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده‌است که تامین نشدن زمین مناسب باعث شده تا اجرای این پروژه معطل بماند.

او یادآور شد: هر خانه امید دارای کتابخانه، اتاق سلامت، کافی شاپ، کافی نت، امکانات ورزشی و سایر امکانات دیگر است که در زمان حاضر بازنشستگان این استان از این امکانات به حق آنها محروم هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر شمار بازنشستگان استان را ۱۶ هزار نفر عنوان کرد که ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.

کشتکار با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت بازنشستگان استان بوشهر را فرهنگیان تشکیل می‌دهند اضافه کرد: امسال دولت ۶ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به سبب همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داد که به این وسیله حقوق این قشر ۵۷ درصد افزایش می‌یابد.

 مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهرگفت: تسهیلات پرداختی به بازنشستگان از هفت به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و امسال تاکنون یکهزار  و ۳۲۰ نفر معادل ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات ضروری این صندوق با سود ۴ درصد بهره‌مند شده‌اند.

کشتکار یادآور شد: پرداخت تسهیلات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قالب طرح یاری از جمله دیگر برنامه‌های این صندوق است که هر بازنشسته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بدون پرداخت وجه خرید کنند و پس از آن در مدت چهار ماه به صورت اقساط این مبلغ از حقوق آنها کسر می‌شود.

او بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری استان بوشهر پرداخت شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز